Strategisch Management

Binnenkort van start: Merkstrategie & Reputatiemanagement

Om de klant van vandaag de dag voor je te winnen is een sterke positionering en een consistente merkervaring nodig. Het bouwen van een sterk merk wordt steeds belangrijker omdat de concurrentie alleen maar toeneemt.  Het creëren van een positieve merkervaring begint bij het optimaliseren van touchpoints zodat de consument geen discrepantie ervaart. Maar al te vaak is er echter sprake van een kloof tussen de verwachting van de klant en die van organisaties. Om dit gat te kunnen dichten, is een goede  merk- en cem-strategie nodig in combinatie met een kundig reputatiebeleid.

Onderwerpen

– Hoe kan ik een goed gefundeerde positionering of merkstrategie opzetten?
– Hoe kan ik een betekenisvolle waardepropositie in de markt zetten?
– Hoe kun je een sterk merk bouwen, exploiteren en onderhouden?
– Hoe vertaal je insights uit de customer journey map naar de praktijk?
– Hoe kun je de merkervaring in lijn brengen met de verwachtingen?
– Hoe geef je goed uitvoering aan de customer experience strategie?
– Hoe ontwikkel je een goede reputatiestrategie en hoe rol je deze uit?
–  Hoe manage je imago en reputatie? Welke tools kun je hierbij gebruiken?

Resultaat

Na afloop van de cursus Merkstrategie & Reputatie Management bent u in staat om zelfstandig uitvoering te geven aan de merk/ positioneringsstrategie. U bent in staat om tot een strategie te komen die volledig in lijn ligt met de bedrijfs- en marketingstrategie. U weet hoe u insights uit de customer journey kunt vertalen naar een cem-aanpak en op basis hiervan een positieve merkbeleving kunt creëren.  U weet hoe u in logische stappen tot een goede executie kunt komen en bent in staat om op de juiste momenten bij te sturen. Tot slot bent u op de hoogte van de laatste kennis en inzichten op het gebied van imago, reputatiemanagement en het bewaken van identiteitsvraagstukken.

MEER WETEN OVER DEZE OPLEIDING? KLIK HIER

Tags

Over de auteur

Michiel Noij

De redactie wordt verzorgd door Michiel Noij en Nomair van Wijk.

Heeft u inhoudelijke vragen en/of zoekt u ondersteuning bij een organisatievraagstuk?
Neem dan gerust contact met ons op. Een team van adviseurs staat u voor u klaar. U kunt contact opnemen met Michiel Noij en/of Nomair van Wijk via 030-2270497 (optie 6) en/of contact [at] ubsbusiness.nl

Laat een reactie achter

Klik hier om een reactie achter te laten