Algemeen

It’s the content, stupid

Er is – echt waar – een tijd geweest dat reclame plezant was en dat mensen het geen probleem vonden om een 5 minuten durend reclameblok te doorstaan. Reclame vertrok vanuit een menselijk inzicht en speelde daar op creatieve manier op in. En toen gooide reclame zijn eigen ruiten in. Trucen en methodes werden geoptimaliseerd, maar de boodschap verzandde in het opsommen van USP’s. De consument moest alles maar willoos ondergaan, bedolven onder een stroom infantiel verpakte boodschappen die zelfs nog geen indruk maakten in een pak boter. Die consument haakte af, weg was de effectiviteit van weleer.

‘We moeten opnieuw waarde brengen in communicatie,’ klonk het enkele jaren geleden, ‘vertrekken vanuit die individuele consument, zijn interesses, vragen, verzuchtingen en wensen en die koppelen aan wat het merk te brengen heeft, niet omgekeerd.’ In kwam content marketing, dat op een paar jaar tijd de hele communicatiesector is gaan domineren. Elke communicatieprofessional in alle uithoeken van het vak goochelt met de term en geeft er zijn eigen invulling aan. En de geschiedenis herhaalt zich andermaal.

LEES MEER / CONTENTMARKETINGOPLEIDINGEN / INSCHRIJVEN GRATIS WEBINAR CONTENTMARKETING

Tags

Over de auteur

Michiel Noij

De redactie wordt verzorgd door Michiel Noij en Nomair van Wijk.

Heeft u inhoudelijke vragen en/of zoekt u ondersteuning bij een organisatievraagstuk?
Neem dan gerust contact met ons op. Een team van adviseurs staat u voor u klaar. U kunt contact opnemen met Michiel Noij en/of Nomair van Wijk via 030-2270497 (optie 6) en/of contact [at] ubsbusiness.nl

Laat een reactie achter

Klik hier om een reactie achter te laten