Marketing Management

Masterclass: Contentmarketing bootcamp; aan de slag met content (14 nov)

leadership

Banner-Course Om als merk een plek in de harten van je publiek te veroveren moet je interessant zijn en blijven. Maar wát maakt content nou interessant? En hoe kun je het proces van posten, tweeten, linken, liken, delen en pinnen het beste stroomlijnen? Tijdens deze masterclass van drie uur helpen we je een heel eind op weg met je contentstrategie. Postma behandelt de methodiek ‘Magazinedenken’. Door deze methodiek leert u te denken in ‘inhoud’ in plaats van in ‘middelen’. Sociale media zijn tenslotte zinloos zonder goede content.

We starten de masterclass met een presentatie over nieuwe ontwikkelingen en trends in de maatschappij. Hoe verandert de maatschappij in deze tijd en hoe dring je door bij je huidige en potentiële klanten? Het doel van dit onderdeel is om deelnemers bewust te maken van de veranderingen op het gebied van communicatie: hoe communiceren mensen nu en in de toekomst met elkaar, met welke middelen. Wat betekent dat voor de manier waarop jouw organisatie of merk communiceert met haar doelgroepen?

direct-aanmelden-button.

.

Contentstrategie, kanalen en planning
Na de inspirerende presentatie maken we het concreet. We nemen u mee in de wereld van contentstrategie. We behandelen onze methodiek ‘Magazinedenken’ (zie hiervoor ook: Frankwatching). Door deze methodiek leren we de deelnemers te denken in ‘inhoud’ in plaats van in ‘middelen’. Sociale media zijn tenslotte zinloos zonder goede content. De belangrijkste need-to-knows en nice-to-knows aan bod zoals het spel van owned, paid en earned media, de belangrijkste kenmerken van de verschillende sociale kanalen, maar ook de verschillende contenttypen. En niet onbelangrijk: we leren de deelnemers ook het idee achter het contentmappen zodat de content die er is, of die gemaakt wordt, een veel langere levensduur kent en een veel groter publiek bereikt. Daarnaast blijft er voldoende ruimte voor vragen, discussie en alternatieve invalshoeken.

Docent

Carlijn Postma is ondernemer. Ze is eigenaar van The Post, een bureau voor contentcommunicatie. Daarnaast is ze oprichter van Bind Academie; waarmee ze workshops en incompany trainingen op het gebied van strategie, social media en contentcreatie geeft. Ook is Carlijn auteur. Ze is schrijver van het boekje ‘Zakelijk twitteren voor beginners’ (2010) en ‘Ik.nl’ (2011). Recent is haar nieuwe boek ‘contentmarketing in 60 minuten’ verschenen. Als spreker vindt ze het leuk om mensen te inspireren en hen vooral praktische handvatten te geven waarmee inspiratie direct kan worden omgezet naar concrete toepassingen in de praktijk. In haar webshop www.bind.nl vind je dan ook veel handige hulpmiddelen en werkboeken voor communicatievraagstukken anno nu. Haar hart gaat sneller kloppen van nieuwe ontwikkelingen, veranderingen op het gebied van nieuwe media en communicatie en dat deelt ze heel graag. Kijk maar op de websites: www.thepost.nl, www.thepostreporters.nl en www.bind.nl.

Voor wie?

De Masterclassreeks is bedoeld voor marketing- en communicatieprofessionals die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van contentmarketing en communicatiemanagement.

Tijdstip en datum

De Masterclass ‘Contentmarketing bootcamp; aan de slag met content!’ vindt plaats op vrijdag 14 november 2014 van 13.30 uur tot 16.30 uur. Inloop is vanaf 13.00 uur.

Locatie

De Masterclass vindt plaats aan de Hogeschool Utrecht.

Investering

Voor de masterclass ‘Bootcamp Contentmarketing’ betaalt u EUR 95,- (ex BTW).

Inschrijven

U kunt zich inschrijven voor een of meerdere masterclasses, via deze link.

direct-aanmelden-button


 

 

Het bericht Masterclass: Contentmarketing bootcamp; aan de slag met content (14 nov) verscheen eerst op Content Marketing Management.

Wilt u de winstgevendheid van uw organisatie verhogen?

Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul uw e-mailadres in en ontvang de video.

Mogelijk ook interessant

In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.

Laat een reactie achter

Klik hier om een reactie achter te laten