Marketing Management

Zeven veelgemaakte fouten bij content marketing

leadership

Content marketing, dat lijkt een no-brainer. Iets dat de marketingafdeling er wel eventjes bij kan doen, ergens op een verloren vrijdagmiddag. Hoe moeilijk kan dat nou toch zijn? Ryan Galloway van Contently.com constateert echter nogal wat beginnersfouten die je zoveel mogelijk moet zien te vermijden.

1. Proberen te rennen voordat je hebt leren lopen
Je wilt zoveel mogelijk mooie verhalen publiceren? Geweldig. Maar dat kost tijd en energie en als je geen robuust team hebt kom je handen tekort. Probeer de kruip-lopen-rennen methode: begin langzaam, analyseer, stel bij. Maak een handvol verhalen voor de komende zes maanden, kijk en vergelijk. Het is geen kwestie van sprinten, het is eerder een marathon.

2. Geen gestroomlijnde productie
Veel beginnende uitgevers denken dat het meeste werk is gedaan als je een bureau of freelancers content laat maken. Maar nee, dan begint het pas. Want wie wordt verantwoordelijk voor productie of voor de promotie via sociale media? Welke schrijvers hebben de juiste toon te pakken of begrijpen je product? Het vergt een enorme organisatie die je vooraf in detail moet vastleggen en stroomlijnen, zodat je deze mensen ook op hun verantwoordelijkheden kunt aanspreken.

LEES MEER / CONTENTMARKETINGOPLEIDINGEN / INSCHRIJVEN GRATIS WEBINAR CONTENTMARKETING

Wilt u de winstgevendheid van uw organisatie verhogen?

Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul uw e-mailadres in en ontvang de video.

Mogelijk ook interessant

In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.

Laat een reactie achter

Klik hier om een reactie achter te laten