Organisaties zijn in toenemende mate afhankelijk van de waarde die hun medewerkers leveren, wie moet dit meten? Organisaties zijn in toenemende mate afhankelijk van de waarde die hun medewerkers leveren, maar het is vaak lastig om het menselijk kapitaal te meten. Hoe meet je deze waarde die vooral kwalitatief is en hoe verbeter je de kwaliteit van de medewerkers zodat je als HR-professional een strategische bijdrage aan het business resultaat kunt leveren?
Waarde voor de organisatie
Vroeger werd de waarde van een organisatie vooral bepaald door de materiële activa als grond, gebouwen of voorraden. Tegenwoordig ligt de nadruk meer op immateriële activa en dan vooral op de waarde van het menselijk kapitaal als onderdeel daarvan. Helaas is het lastig om de waarde van het menselijk kapitaal te meten. Mensen moeten op de juiste wijze worden aangestuurd. Er moet aandacht zijn voor het werkklimaat en voor goede fysieke werkomstandigheden. Werknemers moeten hun kennis en vaardigheden kunnen ontwikkelen. Klanten moeten bereid zijn voor deze diensten en producten te betalen. Pas dan heeft het menselijk kapitaal waarde voor de organisatie.
LEES MEER / HRM OPLEIDINGEN / INSCHRIJVEN GRATIS WEBINAR HR ANALYTICS (ROI VAN OPLEIDINGEN)
Wilt u de winstgevendheid van uw organisatie verhogen?
Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul uw e-mailadres in en ontvang de video.Mogelijk ook interessant
In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.
Laat een reactie achter