Marketing Management

Content Marketing in 2015 en 2016

leadership

Voor veel bedrijven is content creatie een primaire marketing methode voor succes geweest. In 2014 zal dit beeld voor veel bedrijven alleen maar versterken. Gebruik 2015 voor een juiste mix marketing technieken om toekomstige klanten aan jouw bedrijf te binden.

Welke stappen moet u in 2015 nemen om online succesvol te zijn?

Content is meer dan tekst

Bedenk bijvoorbeeld op welke verschillende manieren mensen studeren. Sommige personen leren makkelijker door het te doen. Anderen kunnen beter leren als ze zoveel mogelijk details kunnen doorspitten in een boek. Een derde groep leert het beste door de leerstof visueel te maken.

Voor Content Marketing is dit niet anders: het zou een juiste mix van communicatiemiddelen moeten zijn die toegankelijk zijn voor elk type lezer. Bijvoorbeeld: bij het gebruik van een video of infographic kun je heel erg doelgericht communiceren, waarbij het voornamelijk helpt jouw bedrijf op te laten vallen ten opzichte van je concurrenten. Je biedt hiermee niet alleen tekst, maar ook beeld. We hebben ook nog geleerd dat kortere content niet per definitie garantie is voor succes. Zolang je berichten jouw doelen: merkidentiteit en visie vertalen, kan er in alle soorten en maten bericht worden.

Ga voor mobiel

Inmiddels weten we dat het van groot belang is dat je ook via de telefoon op een juiste manier indruk te maakt op je doelgroep. Inmiddels kennen we bijna niemand meer die zijn zoektocht op het internet niet start via zijn mobiel. (lees ook 10 miljoen mobiele internetgebruikers) Het creëren van juiste content voor mobiele telefoons kan absoluut een wijze zijn om je kansen op verhoogde omzet te vergroten. Hoe beter je website ook op de mobiele apparaten goed werkt, des te meer je succes voor lange termijn is.

Content is een belangrijk stuk van de puzzel

Beter dan alleen content te creëren en hopen dat er klanten op je bedrijf af komen, zijn we steeds beter in staat om echt in de behoeften van de klanten te kruipen en precies datgene te schrijven waar zij op zitten te wachten en het te creëren vanuit de visie van je bedrijf.

Vertel je eigen verhaal met content

Wie ben je als merk? Dat is waar content Marketing over gaat. Pure blootstelling van de ziel van jouw bedrijf, zorgt voor een autoriteit binnen jouw branche. Je kunt gemakkelijk jouw bedrijfsverhaal vertellen via persoonlijke blogs, website content, video’s van je laatste nieuwtje. Door transparant te zijn over wat je doet, zullen er steeds meer mensen zich voor jouw bedrijf gaan interesseren. Je zult een steeds groter publiek creëren door te zeggen wie je bent en waarom je wilt slagen met jouw bedrijf!

Blijf je eigen content promoten

Zelfs als je informatie vindt dat al enige tijd geleden geschreven is, kan dit nog steeds interessante informatie bieden voor jouw publiek. Door dit soort oude content te (her)promoten, zul je instaat zijn om je publiek weer inzicht te tonen in iets dat ze wellicht alweer waren vergeten.

Content is de investering meer dan waard!

Realisatie van Content binnen bedrijfsstrategieën zal zich dit jaar verder ontwikkelen. Budgetten zullen steeds meer toegewezen worden aan Content Marketing plannen en zullen vanuit Amerika overwaaien naar de rest van de wereld. Sommigen denken dat Content Marketing duurder is omdat het een nieuw begrip is, maar dat is zeker niet het geval. Content Marketing is vaak goedkoper dan traditionele marketing tools. Vaak levert het je nog meer leads en verkopen op ook. Lees ook: Wat verdien ik met Content Marketing?

Plan je content strategie

Om succesvol te zijn, heb je niet genoeg aan het doelloos introduceren van content op het web. Mensen zullen dit niet gaan lezen en de promotie hiervan zal uitblijven. Zorg ervoor dat je een plan hebt van A tot Z, dus van Lead generatie tot en met het meten van successen of tegenvallers.

Zorg voor een communicatiekalender waarin je duidelijk aangeeft wanneer je welke content deelt. Door alles te plannen zal ervoor zorgen dat je alles binnen je gestelde doelen realiseert en schrijft. Meet resultaten: Als je dit voorheen niet deed, is dit echt een must! Of je nu in Excel of in Google analytics meet, houd het consequent bij en kijk waar je successen mee boekt en je dus op wilt focussen in de toekomst.

De invloed van Google op het creëren van content

Alle updates van Google in 2014 hebben bewezen hoe belangrijk het is om content aan te bieden nu en in de toekomst. Content in 2015 zal meer en meer zoals een gesprek zijn in de kroeg. Met dank aan de nieuwe Google algoritmes, zoals Hummingbird, zal er gezocht gaan worden op de manier waarop we gewend zijn te praten met elkaar. Een goed content verhaal zal in 2015 dus meer toegevoegde waarde bieden dan daarvoor.

Op een succesvol 2014!

Het maakt niet welke dag, maand of jaar het is, content is de trend die we gaan volgen. Als je ziet welke toevlucht Content in 2014 heeft genomen in Amerika, ben ik ervan overtuigd dat 2015 een erg avontuurlijk jaar wordt voor alle bedrijven die hun merk sterker op de “online” kaart willen zetten.

Bron: Stephan Schrier – CleverContent

Wil je aan de slag met (financiële) waardecreatie en/of het verhogen van je organisatiewaarde?

Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul jouw e-mailadres in en ontvang de video.

Mogelijk ook interessant

In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.

Laat een reactie achter

Klik hier om een reactie achter te laten