Marketing Management

Hoe nuttig is contentmarketing? Overtuigende feiten!

leadership

Content marketing, verschillende termen vliegen je soms om de oren. Snap jij er iets van? Het is een breed en vaag begrip. Soms lastig te begrijpen, laat staan dat het goed is uit te leggen aan een leek wat het nut van content marketing eigenlijk is.

Hoe overtuig je anderen van het nut van content marketing?

Je medewerkers of je klanten overtuigen om met content marketing aan de slag te gaan kan een hele klus zijn. Want wat levert het je op? Waarom zou je al die moeite nemen om kennis te delen. Om diverse soorten content te maken. Dat kost toch heel veel tijd? Jouw klanten komen zo ook wel bij jou voor hun aankopen?

Maar ben je nieuwsgierig welke toegevoegde waarde content marketing jouw bedrijf kan bieden, is het slim over juiste en uitvoerige informatie te beschikken, nietwaar?

Het bedrijf Newscred heeft naar aanleiding van een aantal studies een prachtige slideshare gemaakt. Hierin zijn de 50 belangrijkste resultaten opgenomen in de vorm van statistieken en ervaringen.

Enkele conclusies en beweringen die uit deze studies naar voren kwamen zijn:

  • Content marketing gaat de marketing industrie beheersen;
    27.000.000 vormen van content worden iedere dag gedeeld;
    9 van de 10 bedrijven levert content;
    78% van de marketing managers denkt, dat content gericht op de behoefte van de klant, de toekomst is van marketing;
    54% van de merken hebben niet een on-site content manager;
    79% van de marketeers rapporteren dat er een verschuiving plaatsvindt naar branded content;
    86% van de Business-to-Consumers zetten content marketing in en 91% van de Business-to-Business marketeers volgen dit voorbeeld;
    64% van de B2B content marketeers beschouwen de productie van voldoende content als de grootste uitdaging.
  • Met bloggen creëer je meer verkeer en meer leads;
    Elke maand lezen 329 miljoen mensen blogs;
    Blogs leveren sites 434% meer geïndexeerde pagina’s en 97% meer geïndexeerde links op;
    37% van de marketeers beweren dat bloggen de meest waardevolle contentvorm is voor marketing;
    Bedrijven die vaker dan 15 maal per maand bloggen, hebben 5 maal meer verkeer dan bedrijven die niet bloggen;
    Bedrijven met een actieve blog geven aan dat zij 97% meer leads hebben.
  • Content is brandstof voor het social web;
    Content van gewaardeerde bronnen worden het meest vaak gedeeld;
    90% van de lezers luisteren naar de aanbevelingen gedeeld door vrienden;
    73% van de industrie gerelateerde Twitter tweets delen content;
    99% van de mensen die content delen via sociale media, delen via diverse platforms;
    Clicks via gedeelde content hebben 5 meer kans om te leiden tot een aankoop of conversie;
    87% van de B2B marketeers gebruiken social media voor contentdistributie;
    80% van de gebruikers willen contact met merken op Facebook;
    Mensen spenderen meer dan 50% van hun tijd aan online content en circa 30% van hun tijd op social media op kanalen waar content kan worden gedeeld.
  • Content vergroot de betrokkenheid en loyaliteit met je merk;
    Interessante content is de top 3 reden dat mensen merken volgen via social media;
    70% van de consumenten leren een bedrijf liever kennen via artikelen dan via advertenties;
    Bronnen of websites met een compleet verhaal zijn voor bezoekers 2.3 keer de reden voor een tweede bezoek;
    90% van de consumenten vindt content afgestemd op de klant waardevol en 78% gelooft dat dit soort organisaties graag een goede relatie willen opbouwen met de klant;
    68% van de consumenten leest de content van een merk waarin ze interesse hebben;
    60% van de consumenten heeft een positief beeld van het bedrijf nadat ze waardevolle content op de website hebben gelezen;
    58% vertrouwt redactionele content;
    Mensen willen contrôle hebben over de content die ze ontvangen (86% bekijkt geen TV reclame, 44% van de direct mail wordt niet geopend, 91% e-mailabonnees schrijven zich weer uit).
  • Visuele content boeit en fascineert consumenten;
    90% van de informatie dat door het brein wordt opgenomen is visueel;
    Artikelen met afbeeldingen hebben 94% meer views dan artikelen zonder foto’s;
    40% van de mensen reageert beter op visuele informatie dan op platte tekst;
    46,1% van de mensen zijn van mening dat een website design de nummer 1 criteria is wat de geloofwaardigheid van de onderneming betreft;
    Berichten met video genereren 3 maal zoveel inkomende links dan gewone tekst berichten;
    1 maand na de introductie van de timeline voor merken op Facebook, werden foto’s en video’s 63% meer bekeken;
    In een onderzoek gaf 62% van de geïnterviewden gebruik te maken van video marketing;
    75% van de smartphone gebruikers bekijken video’s op hun telefoon, 26% bekijken op zijn minst 1 keer per dag video.
  • Content marketing genereert leads;
    Content creatie ranked als de meest effectieve SEO tactiek met 53%;
    57,4% of B2B bedrijven zijn van mening dat SEO de grootste impact heeft op lead generation doelen;
    Percentages van conversies zijn 105% hoger als er gebruik gemaakt wordt van beoordelingen en product reviews.
  • Investeren in content marketing is cruciaal om je bedrijf succesvol op te bouwen;
    Marketeers spenderen bijna 1/3 van hun budget aan content marketing;
    54% van de marketeers zeggen dat ze hun budget voor content marketing zullen vergroten in de komende 12 maanden;
    Content marketing is 62% goedkoper dan traditionele marketing;
    55% van de B2C marketeers plannen een toename van hun investering in branded content;
    Social media bestedingen in advertenties zal in 2015 toenemen tot 8,3 biljoen dollar.

Het nut van content marketing

Wil jij jouw (potentiële) klanten, je leidinggevende of werkgever overtuigen om te starten met content marketing? Deze statistieken helpen je daarbij. Bij elke statistiek vermeld Newscred ook de bron of afkomst zodat je ieder verhaal kunt onderbouwen. Een mooi cadeautje van Newscred vind ik persoonlijk. 

Bron: Akkie Riewald – Mara Communicatie

Wil je aan de slag met (financiële) waardecreatie en/of het verhogen van je organisatiewaarde?

Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul jouw e-mailadres in en ontvang de video.

Mogelijk ook interessant

In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.

Laat een reactie achter

Klik hier om een reactie achter te laten