Marketing Management

Maakt content curatie contentmarketing effectiever?

Klinkt goed he? Contentmarketing als antwoord op die vervelende interruptiemarketing, maar als je zelf bent begonnen met contentmarketing zul je al snel merken: het is een monster! Het heeft continu aandacht en voeding nodig. Je kunt er niet mee stoppen. Een advertentiecampagne is tijdelijk, je kunt even pieken en daarna weer uitrusten. Bij contentmarketing gaat het maar door. Een slapend blog of een slapende twitter account zijn namelijk geen goede reclame voor je bedrijf.

En waar sommigen naar content curation grijpen als middel om de gaten op te vullen wil ik hier aan een stukje ‘reframing’ doen. Niet de gaten opvullen via content van anderen omdat je tijd te kort komt om je blog bij te houden, maar content van anderen gebruiken om je pageviews te vergroten van je eigen content.

Ad

He? Meer eyeballs op je eigen content middels content van derden?

Inderdaad. Uit onderzoek van Curata (voormalig HiveFire) blijkt dat originele content 17% meer kliks krijgt als deze wordt gebruikt in combinatie met content van derden. Idealiter heeft een contentcuratiesite ongeveer 16 tot 30% originele content.

Nu is dit natuurlijk een beetje het verhaal van WC Eend ;-) , want Curata verkoopt content curatie software en platformen, maar bekijk het ook eens zo. Ook anderen schrijven geweldige content die relevant is voor jouw doelgroep. Je hebt niet alleen de wijsheid in pacht en als je aan de belangen van je lezers denkt is het goed om ook eens een pareltje van een ander te laten zien. Uiteraard met bronvermelding en volgens de regels van content curatie die ik eerder heb genoemd.

Via content curatie geef je zo ook anderen een groter platform en volgens de wet van wederkerigheid (zie het boek ‘Invloed’ van Robert Cialdini) vergroot je zo de kans dat zij ook jouw (originele) artikelen een groter platform geven. Het internet en social media gaat over delen oftewel ‘Sharing is Caring’.

Bron: Barbara Kremers – Inboundmarketeer Amylion

Het bericht Maakt content curatie contentmarketing effectiever? verscheen eerst op Content Marketing Management.

Tags

Over de auteur

Michiel Noij

De redactie wordt verzorgd door Michiel Noij en Nomair van Wijk.

Heeft u inhoudelijke vragen en/of zoekt u ondersteuning bij een organisatievraagstuk?
Neem dan gerust contact met ons op. Een team van adviseurs staat u voor u klaar. U kunt contact opnemen met Michiel Noij en/of Nomair van Wijk via 030-2270497 (optie 6) en/of contact [at] ubsbusiness.nl

Laat een reactie achter

Klik hier om een reactie achter te laten