Marketing Management

Merkjournalisten nodig voor content curatieproces

Curation.nl rapporteert over diverse interessanten marketingonderzoeken met een bijzondere focus op content curatie. Content curatie is het proces van het verzamelen, filteren en geschikt maken van content voor verspreiding. Denk hierbij aan het maken van blogartikelen, infographics, social media updates, etc etc.

Zo beschrijft Coen Koppen, redacteur/ marketeer bij HowardsHome, bijvoorbeeld dat content curation uitstekend door interne experts en collega’s uitgevoerd kan worden uitgevoerd. Medewerkers binnen het bedrijf lezen dagelijks veel (externe) content en kunnen hiermee goede input leveren voor content curation en creatie. Er is namelijk veel expertise aanwezig om externe content van een interne visie te voorzien.

Het content curatieproces kan volgens hem worden onderverdeeld in drie stappen:

  1. Interne experts vinden, rubriceren, delen content en voegen eigen visie toe.
  2. De marketingprofessional of merkjournalist voegt het laatste snufje SEO technologie, beeldmateriaal en eindredactie toe en klaar is je content.
  3. Deze content kan vervolgens weer met de collega’s gedeeld en extern verspreid worden voor content marketing.

Meer informmatie over het 3-staps curatieproces en aanpalend onderzoek vindt u hier.

Bron: Coen Koppen – HowardsHome

Tags

Over de auteur

Michiel Noij

De redactie wordt verzorgd door Michiel Noij en Nomair van Wijk.

Heeft u inhoudelijke vragen en/of zoekt u ondersteuning bij een organisatievraagstuk?
Neem dan gerust contact met ons op. Een team van adviseurs staat u voor u klaar. U kunt contact opnemen met Michiel Noij en/of Nomair van Wijk via 030-2270497 (optie 6) en/of contact [at] ubsbusiness.nl

Laat een reactie achter

Klik hier om een reactie achter te laten