Marketing Management

Waarom u zou moeten investeren in betere webcontent

leadership

De content op uw website wordt steeds belangrijker om hoog te ranken in de zoekresultaten van Google. Steeds meer worden sites met een relevante en interessante inhoud beloond met een hoge positie. Het ontwikkelen van goede content is echter een tijdrovend karwei waar maar weinig ondernemers tijd voor hebben. Toch loont het om te investeren in de content op uw website. 

1. Meer verkeer naar uw website

Als u hoog in de zoekresultaten van Google wilt komen dan is het noodzakelijk om regelmatig content van hoge kwaliteit te plaatsen. Hierdoor zal het aantal bezoekers stijgen. Deze stijging wordt nog verder versterkt als u uw content deelt via meerdere platforms. En meer bezoekers betekent meer klanten.

2. Meer naamsbekendheid

Naamsbekendheid is een van de belangrijkste redenen voor klanten om voor uw bedrijf te kiezen. Als niemand van uw bedrijf gehoord heeft, dan is de kans kleiner dat men voor uw product of dienst kiest. Een sterke online aanwezigheid kan hier het verschil in maken. Dit betekent niet alleen regelmatig relevante content op uw site plaatsen, maar deze content ook delen in omgevingen waar uw potentiële klanten komen, zoals sociale media of externe blogs die zich bezig houden met uw branche.

3. Word een deskundige in uw branche

Door informatieve en behulpzame blogberichten te schrijven over de branche waar u actief in bent, zal u door uw potentiële klanten gezien worden als een expert. Denk hierbij verder dan alleen blogberichten. U kunt ook instructievideo’s plaatsen met tips over bijvoorbeeld het onderhoud van uw product. Video’s vormen een zeer populair medium en een klant is sneller geneigd een product te kopen wanneer hij of zij een video over het product heeft gezien.

4. Meer loyale klanten

Door Twitter en Facebook te gebruiken kunt u niet alleen uw klanten beter bereiken, maar het motiveert ze ook met elkaar in gesprek te gaan. Door vragen te stellen aan het eind van uw blogbericht en social media berichten, krijgen uw klanten de kans om hun eigen ideeën te geven en te reageren op de ideeën van anderen. Dit zorgt voor meer merkloyaliteit en loyale klanten zijn terugkerende klanten. Loyaliteit is erg belangrijk voor uw bedrijf omdat:

  • 6 van de 10 klanten zullen een bedrijf aanbevelen dat ze volgen via social media.
  • Interessante content is een van de drie meest genoemde redenen die mensen geven om een bedrijf te volgen via social media.
  • 60% van de klanten heeft een positiever beeld van een bedrijf nadat zij interessante content van dat bedrijf heeft gelezen.

Belangrijk hierbij is dat uw content het wel waard is om gelezen te worden. Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit.

5. Meer klanten

Maar het belangrijkste is: goede content levert u meer klanten op. En dat is natuurlijk waar u het om doet. Uit onderzoek blijkt dat 61% van de klanten meer geneigd is in zee te gaan met een bedrijf dat zijn eigen content creëert. Mensen willen bedrijven die ze kunnen vertrouwen. Kwaliteitscontent vergroot het vertrouwen van de klant in uw bedrijf.

U bent nu overtuigd van het belang van content. Hoe nu verder? Als ondernemer bent u te druk om zelf een strategie te bedenken voor content en social media. Door met een professionele partner in zee te gaan kunt u deze zorgen uitbesteden en concentreren op ondernemen. Bij online marketing bureau iClicks werken enthousiaste specialisten die de aanwezigheid van uw bedrijf op het internet naar een hoger plan tillen.

Bron: I-Clicks Nederland

Wil je aan de slag met (financiële) waardecreatie en/of het verhogen van je organisatiewaarde?

Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul jouw e-mailadres in en ontvang de video.

Mogelijk ook interessant

In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.

Laat een reactie achter

Klik hier om een reactie achter te laten