Marketing Management

Nieuwe opleiding ‘Branded Content’ bij UBS Business School

UBS/ Utrecht Business School start dit najaar met een nieuwe branded contentopleiding gericht op marketeers, contentstrategen en business managers. “De Post HBO opleiding ‘Branded Content Strategie’ duurt ongeveer vijf maanden en omvat tien colleges van drie uur. De opleiding vindt plaats in Utrecht en is bedoeld voor studenten die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van branded content en merkstrategie. Hieronder volgt een korte introductie van hetgeen u in deze opleiding kunt verwachten.

Introductie

De opmars van branded content komt voort uit het collectieve gevoel van consumenten om serieus genomen te worden door adverteerders. Bij branded content is het belangrijk dat er een verhaal wordt verteld wat de identiteit van de organisatie goed representeert, context levert richting de ontvanger en dat de boodschap waarde toevoegt. Slaag je er in dit op een informatieve en aantrekkelijke manier te doen, dan ben je al een aardig eind op weg. Een goed uitgevoerde branded content strategie zorgt ervoor dat de consument ‘kennis en content’ aan jouw merk koppelt, resulterend in een positief merkimago en -positionering.

Onderwerpen

– Welke trends en ontwikkelingen in consumentengedrag zijn er?
– Welke concepten en inzichten op het gebied van branding kan ik gebruiken?
– Welke rol spelen merkwaarden en identiteit bij de branded content strategie?
– Hoe pas je de branded content strategie in in de overall marketing strategie?
– Hoe kom je tot een gefundeerde keuze voor een branded content format?
– Welke rol spelen conversation marketing, engagement en community building?
– Hoe implementeer en integreer ik de branded content strategie ?
– Welke online marketingtools en instrumenten staan tot mijn beschikking?
– Hoe  meet en vergroot ik de effecten van de brand content strategie?

Resultaat

Na afloop van de opleiding bent u in staat om zelfstandig uitvoering te geven aan uw branded contentstrategie. U snapt welke brandingprincipes u kunt gebruiken, hoe u merkwaarden kunt doorvertalen in beleid en hoe u kunt komen tot de gewenste positionering. U bent in staat om tot een branded contentstrategie te komen die in lijn ligt met de bedrijfs- en marketingstrategie.

Ad

U weet hoe u tot een juiste formatselectie kunt komen en hoe u hiermee een engaging en conversation brand kunt bouwen. U weet hoe u in logische stappen tot een goede executie kunt komen en bent in staat om op de juiste momenten bij te sturen. Tot slot bent u op de hoogte van de laatste kennis en inzichten op het gebied van branded content, merkenbeleid, digtal marketing en  contentstrategie.

Utrecht Business School

UBS / Utrecht Business School is de business school voor management executives en business leaders in Nederland. Wij leiden onze  studenten op tot zwaardere professionals en bereiden ze voor op een volgende stap in hun carrière. Wij bieden post-initieel management onderwijs aan in de vorm van masteropleidingen, MBA-programma’s en post-bachelor opleidingen voor professionals. Wij zijn gespecialiseerd in de managementdomeinen: finance en accounting, it, leadership en bedrijfskunde, veranderkunde en strategie en change management en houden ons bezig met de ontwikkeling en verspreiding van hoogwaardige managementkennis.

Meer weten over deze opleiding? Klik hier.

Het bericht Nieuwe opleiding ‘Branded Content’ bij UBS Business School verscheen eerst op Content Marketing Management.

Tags

Over de auteur

Michiel Noij

De redactie wordt verzorgd door Michiel Noij en Nomair van Wijk.

Heeft u inhoudelijke vragen en/of zoekt u ondersteuning bij een organisatievraagstuk?
Neem dan gerust contact met ons op. Een team van adviseurs staat u voor u klaar. U kunt contact opnemen met Michiel Noij en/of Nomair van Wijk via 030-2270497 (optie 6) en/of contact [at] ubsbusiness.nl

Laat een reactie achter

Klik hier om een reactie achter te laten