Brand Management Kennistour

  • Download Reportage
  • UBS Kennisnetwerk
  • Partner worden?
  • Inschrijven Kennistour

Brand Management Kennistour | Datum volgt


SchoolbusEen UBS-Kennistour brengt professionals vanuit verschillende disciplines/ branches op een unieke manier samen. Tijdens de (bus)tours wordt er unieke kennis opgedaan aan de hand van best practices, waardevolle contacten gelegd en uiteraard veel van elkaar geleerd. Tijdens de tours heerst er een open sfeer welke doorgaans zorgt voor goede discussies, creativiteit, inspiratie en uiteindelijk een optimaal leerresultaat. Een kennistour geeft meerwaarde door ‘echte’ ervaringen, first hand stories van best-in-class-bedrijven en actieve participatie. Dit bij elkaar zorgt ervoor dat u na afloop ervan het beste uit uw eigen merkstrategie kunt halen.


Overzicht Kennistour

Tijdens deze 1-daagse kennistour bezoekt u drie best-of-class-bedrijven op het gebied van brand management  in de regio Midden-Nederland. In een authentieke ‘schoolbus’ wordt u onder begeleiding van UBS vanuit Utrecht vervoerd naar de desbetreffende organisaties. Bij de bedrijven in kwestie wordt er telkens een presentatie/discussie/ Q&A verzorgt door de verantwoordelijke op het gebied van brand management en vervolgens afgerond met een ‘experience’ rondleiding. Tijdens de busrit verzorgt de UBS-docent ook enkele colleges waardoor de opgedane kennis bij de bedrijven in (breder) strategisch perspectief wordt geplaatst. Aan het einde van de dag wordt u, na een korte wrap-up, weer in Utrecht (Savannahweg 17, 3542 AW) afgezet. Deze kennistour maakt deel uit van het UBS Kennisnetwerk. Klik hier voor meer informatie over het kennisnetwerk.


presentatieDagprogramma (datum volgt)

Van ongeveer 09.15 uur tot 10.00 uur vind het eerste inleidende college plaats in de bus. Het wordt verzorgd door begeleidend docent Michiel Maandag van Utrecht Business School. Vanaf  10.00 uur worden we ontvangen bij Achmea in Zeist waar het onderwerp ‘Brand Strategy & Development’ centraal staat. De merkverantwoordelijke verzorgt de sessie hierover. Na dit bezoek rijden vervolgen we onze weg naar voetbalclub FC Utrecht waar we rond 12.00 uur een presentatie krijgen over het thema ‘Implementatie van Merkbeleid’ en na afloop een korte rondleiding. Na dit bezoek wordt er geluncht en doorgereden naar het derde te bezoeken bedrijf. Onderweg wordt er weer een college verzorgd door de begeleidend docent die de opgedane learnings zal duiden en in een breder strategisch perspectief zal plaatsen. Het derde bedrijf (PicNic) wordt rond 14.00 uur aangedaan. Hier wordt het thema: ‘Meten en Monitoren van Merkbeleid’ uitgebreid belicht en besproken. Na deze sessie, en aansluitende rondleiding, rijdt de bus weer terug naar het beginpunt, waar na een korte ‘wrap up’ iedereen weer wordt afgezet en de dag officieel wordt besloten.


Learnings van deze dag 

kennistourNa afloop van deze kennistour heeft u praktische kennis opgedaan van diverse best-of-class-bedrijven op het gebied van merkstrategie en brand management. Aan de hand van diverse best-practices, bent u op de hoogte gebracht van de succesfactoren voor een effectieve merkstrategie, creatie van een betekenisvolle positionering en het dagelijkse management ervan. U bent tevens bekend met de (on)mogelijkheden die bepaalde managementstijlen hebben voor het welslagen van (internal) brandingprocessen. U weet hoe u organisatiestructuren kunt veranderen conform de merkbelofte en weet hoe u een merkimplementatie effectief kunt doorvoeren. Tot slot verkrijgt u de laatste kennis en inzichten over het bouwen van een sterk merk. 


Voor wie is deze tour bedoeld ?

De Brand Management Kennistour is bedoeld voor professionals die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van merkstrategie en brand management. De kennistour is een executive training wat betekent dat een bepaald werk- en denkniveau gewenst is. Doorgaans hebben onze deelnemers een bedrijfskundige- of marketingachtergrond, 5 tot 15 jaar relevante werkervaring en HBO+ denkniveau. In principe staat het iedereen vrij om deel te nemen, onze ervaring is echter dat het optimale leerresultaat ligt bij een ruimere werkervaring. 


Deelnemen aan deze kennistour

SchoolbusWilt u deelnemen aan de Brand Management kennistour? Dan kunt u zich via de link hieronder aanmelden. De kennistour kent geen winstoogmerk en wordt derhalve kostendekkend aangeboden. Dit betekent echter niet dat er geheel vrijblijvend aangemeld kan worden. Om de zogenoemde ‘no-show’ tegen te gaan, vragen we namelijk een klein drempelbedrag van 95 euro. We organiseren immers graag iets leuks voor onze deelnemers maar willen dan ook graag dat degenen die zich aanmelden ook daadwerkelijk komen. We gaan uit van uw begrip hiervoor. Wilt u zich aanmelden voor deze kennistour? Klik dan hier.


 UBS Plus/ Utrecht Business School 

Deze kennistour wordt u aangeboden door UBS Plus/ Utrecht Business School. UBS Plus is bedoeld om professionals te inspireren en te motiveren bij het veranderen van uzelf, uw team of uw organisatie naar nieuwe gewenste situaties. UBS Plus is een initiatief van Utrecht Business School. Utrecht Business School is de business school voor management executives en business leaders in Nederland. Wij leiden onze deelnemers op tot zwaardere professionals en bereiden ze voor op een volgende stap in hun carrière. Dit doen we op de vakgebieden finance & accounting, marketing en communicatie, it en crm, bedrijfskunde, strategie, hrm, inkoop en management & leadership. Voor vragen, advies of meer informatie over Utrecht Business School contact de redactie en/ of bekijk de video hiernaast.