Marketing Management

Content Marketing: er is meer te halen uit bestaande content

leadership

Als inbound marketeer besteed je veel tijd aan het schrijven van blogartikelen. De ene keer schrijf je een artikel in een uur, de andere keer heb je na anderhalf uur nog niets op papier staan. Uiteindelijk weet je steeds weer een goed eindresultaat te bereiken, maar het kost wel de nodige tijd. Eigenlijk is het dan zonde om deze waardevolle content alleen voor een blog te gebruiken.

Ad

Door de inhoud van jouw blog op andere creatieve manieren te gebruiken, haal je veel meer uit je bestaande schrijfwerk. In dit artikel lees je daarom over contentideeën.

1. Doe inspiratie op
Doe inspiratie op voor nieuwe blogartikelen door eerder gepubliceerde artikelen te herzien. Bekijk de meest succesvolle blogartikelen met de meeste views of clicks, en analyseer hoe je hierop kunt inspelen of een vervolgartikel kunt schrijven. Uiteraard kun je delen gebruiken, of misschien beter: herschrijven, uit een of meerdere bestaande blogs.

2. Maak een geluidsopname
Tegenwoordig is er veel aandacht voor het fenomeen luisterboek, een opname van een boek dat wordt voorgelezen. Dit maakt het bijvoorbeeld mogelijk dat mensen in de auto een boek kunnen ‘lezen’. Hetzelfde zou je kunnen doen met blogartikelen: maak er een geluidsopname van en bied je lezers de mogelijkheid om je blog te beluisteren. Leuk tijdens een eenzame lunch of het inplannen van social media-berichten. Door je blog op te nemen, kun je een nog breder publiek aantrekken.

3. Maak blogs visueel
Visuele content is momenteel zeer populair in de marketingwereld en wordt oneindig veel gedeeld. Niet voor niets staan er enorm veel infographics op Pinterest. In een infographic geef je op een visuele manier de highlights van jouw content weer. Vaak worden onderzoeksresultaten in een infographic verwerkt, maar dit kun je ook perfect doen met een blog. Zo zou je belangrijke tips op een creatieve manier kunnen verwerken in een infographic. Zo ontwierp mijn collega kort geleden een inbound marketing infographic waarin je de belangrijkste onderdelen en de kracht van inbound marketing kunt zien.

4. Voeg content samen
Voor het schrijven van een whitepaper is het slim en tijdbesparend om stukken bestaande content te gebruiken. Zo kun je eenvoudig delen van blogartikelen samenvoegen en deze verwerken in een whitepaper. Meteen een goed moment om je bestaande content van een update te voorzien.

5. Voeg blogs toe aan een nieuwsbrief
Ondanks dat lezers wellicht geabonneerd zijn op jouw blogs, kan het zo zijn dat er weleens een blogartikel aan hun aandacht ontschiet. Daarom is het goed om blogartikelen nogmaals onder hun aandacht te brengen via een e-mailnieuwsbrief. Een snelle en effectieve manier om jouw content een boost te geven. Soms kan een verandering in de vorm (van blog naar nieuwsbrief) en timing (ander publicatie tijdstip) het verschil maken.

Ad

6. Analyseer blogcommentaar
Ontvang je weleens reacties op blogartikelen? De ene keer zal een reactie positief zijn, de andere keer misschien wat negatiever. Over het algemeen wordt het reactieveld gebruikt voor het vragen van verduidelijking, het geven van een compliment of het uiten van een bezwaar. Wat voor reactie het ook betreft: zet de meest interessante commentaren of vragen op een rij en speel hierop in met blogartikelen. Neem ook de wat negatievere commentaren mee en bewijs het tegendeel!

Kortom, er zijn genoeg creatieve manieren te bedenken om meer uit bestaande content te halen. Zo is de tijd en energie die je in een blogartikel steekt nog veel meer waard!

Heb jij nog andere ideeën voor het hergebruiken van bestaande content? Ik kijk uit naar jouw reactie!

Het bericht Content Marketing: er is meer te halen uit bestaande content verscheen eerst op Content Marketing Management.

Wil je aan de slag met (financiële) waardecreatie en/of het verhogen van je organisatiewaarde?

Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul jouw e-mailadres in en ontvang de video.

Mogelijk ook interessant

In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.

Laat een reactie achter

Klik hier om een reactie achter te laten