Brand Management Marketing Management

Contentcreatie heeft mensen nodig en geen robots

leadership

De toekomst van contentcreatie is een krachtige mix van technologie en techniek. De meeste organisaties omarmen de technologie, dus de techniek heeft voor de komende jaren prioriteit. Marketeers zullen beseffen dat de dagen dat je het eerst of het hardst moest roepen achter ons liggen, en stoppen met het zoeken naar shortcuts en efficiency die de kwaliteit aantasten. Ze zullen in plaats daarvan mensen aannemen opleiden en promoveren die creatief briljant en vruchtbaar kunnen zijn. Dit schrijft Jay Acunzo op de site van The Content Marketing Institute. Acunzo is vice-president van Nextview Ventures.

Acunzo: ‘Met ‘vak’ bedoel ik dat ene pijnlijk voor de hand liggende deel van contentmarketing waar bedrijven en marketeers gek genoeg overheen kijken – of wegduiken: hoe creatiever de mensen achter de content zijn, hoe beter het stuk. Anders gezegd: de robots hebben de plaats van de schrijvers niet kunnen innemen, hoe graag bedrijven ook willen dat dit een technologieprobleem is, en geen personeelsprobleem.’

Wollige begrippen
En net als elke andere inspanning waar zorg een bepalende factor is, is ook voor deze manier van contentcreatie een zeker vakmanschap nodig. Acunzo: ‘Maar jammer genoeg schieten we in onze eigen voet als we alles willen automatiseren en wollige begrippen als creativiteit niet begrijpen of niet willen begrijpen. Geef dus niet de technologie of de tactiek de schuld als dingen niet gaan zoals het zou moeten, maar investeer liever in beter opgeleide, creatievere mensen die echt goede content kunnen produceren. Organisaties die te veel investeren in distributie en te weinig in productie proberen uiteindelijk waardeloze raketten te laten vliegen, en als dat niet werkt, doen ze nog een extra lik verf op de buitenkant. De echt goede contentmarketeers gaan dan terug naar het begin en maken iets dat in de eerste plaats echt gelanceerd kan worden. Ze zijn beter toegerust om te beoordelen wat content zo geweldig kan maken.’

LEES MEER / CONTENTMARKETINGOPLEIDINGEN / INSCHRIJVEN GRATIS WEBINAR /  DOWNLOAD GRATIS WHITE PAPER

Bouw een sterk en betekenisvol merk!

Door te opereren vanuit een eenduidige merkstrategie fungeert uw eigen merk als leidraad / kompas voor uw organisatieactiviteiten. Hiermee wordt uw bedrijf betekenisvoller voor uw klanten op een manier die alleen ú hen kan bieden. Lees meer

Team werkt aan merkstrategie en branding

Bouw een sterk en betekenisvol merk!

Door te opereren vanuit een eenduidige merkstrategie fungeert uw eigen merk als leidraad / kompas voor uw organisatieactiviteiten. Hiermee wordt uw bedrijf betekenisvoller voor uw klanten op een manier die alleen ú hen kan bieden. Lees meer →

Brand management en strategische merkopbouw