Marketing Management

Hoe creëer je interessante content? Stick with what you know!

Je hebt je website over het algemeen goed voor elkaar. Je gebruikt zoekwoorden, je hebt een overzichtelijke website, je pagina´s linken onderling goed naar elkaar en je hebt ook je social media goed op orde. Toch kun je soms denken: wat kan ik nu doen om niet alleen nóg beter gevonden te worden, maar ook nog eens mijn publiek optimaal van dienst te zijn?

Het antwoord ligt dichtbij: bij jezelf! Wil jij ook iets nuttigs aan je website toevoegen en heb je geen idee waar je moet beginnen? Ga dan na waar je eigen kracht ligt! Hoogstwaarschijnlijk ligt die kracht in het vak waar je mee bezig bent. En wat is er nu leuker dan luisteren naar iemand die met veel enthousiasme over zijn vak vertelt? Dé manier om je publiek tegemoet te komen is door interessante content te creëren, waarin jij je kennis en je enthousiasme deelt. Hoe dit tot uiting komt kan echter verschillen.

Explain yourself: geef je lezer achtergrondinformatie

Bevind jij je in een branche die doorgaans door veel mensen als ´ingewikkeld´ wordt ervaren? Leg ze dan uit hoe het zit! Veel websites bieden een begrippenlijst waarin lastige of omvangrijke termen worden uitgelegd. Ook jij kunt dit zien als een kans om je kennis te delen en je tegelijk te richten op zoekwoorden! Zo sla je twee vliegen in één klap. Zorg dat je je lezer niet betuttelt, maar dat je je wel concentreert op begrippen en termen die voor jou misschien wel heel gewoon zijn. Je lezer zal de informatie waarderen, en dit is alleen maar goed voor je imago! Maak de teksten in een dergelijke bergippenlijst niet te kort, maar schrijf ook geen lange lappen tekst. Twee of drie alinea´s kan al voldoende zijn, en als er websites zijn (bijvoorbeeld van de overheid) waar je lezer meer informatie kan vinden, geef dat dan ook aan.

Dynamische content maakt je website levendig

Vind je het leuk om af en toe een gerelateerd onderwerp uit te lichten, maar wil je daar geen statische pagina voor op je website? Dan is een blog misschien wel dé oplossing voor jou. Voorbeeld: heb je een fietsenzaak en merk je dat mensen de laatste tijd vaak binnenkomen met sleuteltjes die in het slot zijn afgebroken? Schrijf een blog over hoe ze dit kunnen voorkomen! Zo kun je tijdens een heel normale werkdag al op talloze ideeën komen, die je vervolgens in je blogs kunt verwerken. Ben je actief op social media, dan kun je je volgers via Twitter en Facebook uitstekend attenderen op je nieuwe blog. Tip: maak hier zeker gebruik van, want zo kunnen je volgers je blogs gelijk met elkaar delen! Dat zullen ze ook zeker doen als je content genoeg aanspreekt.

Een blog is een zeer goed voorbeeld van hoe je zoekwoorden kunt verwerken in interessante content op je website. Bovendien dragen je artikelen op deze manier bij aan een betrouwbaar, behulpzaam imago.

En als je nu geen schrijver bent?

Ben je van jezelf niet echt een schrijver, dan kun je je teksten door een ander (bedrijf) laten nalezen, verbeteren of SEO-proof laten maken. Je teksten laten nalezen, desnoods door een collega, is sowieso een verstandige zet. Het is namelijk niet moeilijk om in je tekst over je eigen fouten heen te lezen! En hoe goed je bedoelingen ook zijn, een tekst met fouten zal niet bijdragen aan een positief imago.

Hou je helemaal niet van schrijven, zorg dan dat je deze taak aan iemand overdraagt waarmee jij goed kunt overleggen, of aan een professionele schrijver. Zolang jij je boodschap goed kunt overbrengen, moet het voor de ander geen probleem zijn om daar een goede, pakkende tekst van te maken.  Succes!

Bron: Lianne-Bleumink-Spin – Yargon

Tags

Over de auteur

Michiel Noij

De redactie wordt verzorgd door Michiel Noij en Nomair van Wijk.

Heeft u inhoudelijke vragen en/of zoekt u ondersteuning bij een organisatievraagstuk?
Neem dan gerust contact met ons op. Een team van adviseurs staat u voor u klaar. U kunt contact opnemen met Michiel Noij en/of Nomair van Wijk via 030-2270497 (optie 6) en/of contact [at] ubsbusiness.nl

Laat een reactie achter

Klik hier om een reactie achter te laten