Contentcuratie is het gestructureerd verzamelen, beoordelen, filteren , organiseren, duiden en delen van informatie (content) voor een gericht doel, behoefte of doelgroep. Dit proces kan door een specialist handmatig worden gedaan of volledig geautomatiseerd op basis van algoritmes. Ook de mengvorm komt voor waarbij software een voorselectie maakt en de redacteur de eindbewerking doet.
In de informatiesamenleving waarin zeer veel content wordt geproduceerd is content curatie een kans voor organisaties die hun doelgroep willen helpen en daarmee tegelijkertijd zichzelf op het onderwerp waarop zij informatie filteren en duiden willen profileren als zogenaamde “thought leader”.
Contentcuratie wordt ingezet door uitgevers of door organisaties, die hun doelgroep willen voorzien van informatie die door curatie bijvoorbeeld gemakkelijker, hanteerbaarder of overzichtelijker is. Aan de informatie zelf wordt in principe niets gedaan.
Wilt u de winstgevendheid van uw organisatie verhogen?
Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul uw e-mailadres in en ontvang de video.Mogelijk ook interessant
In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.
Laat een reactie achter