Marketing Management

Blog en tijdschrift: sterke match in contentmarketing

leadership

Deze zomer lanceerde wielermerk Rapha het magazine Mondial. Een 162 pagina tellend storyboek. Wat heeft Rapha doen besluiten een magazine te beginnen? De overgrote meerderheid van de content die het merk creëert wordt uitsluitend online gepubliceerd; de Rapha-website bevat een blog met een schat aan video’s, foto-essays en artikelen, die te allen tijde kunnen worden benaderd, doorzocht en oneindig gedeeld.

En toch. Een magazine. Mondial is een weloverwogen nieuwe toevoeging aan de contentstrategie. Rapha is van mening dat het magazine de benchmark wordt voor alle Rapha-content. Kwalitatieve, goed geschreven producties en sterke visuals. Een tijdschrift als een echt luxe product; een verzameling indrukwekkende fietsverhalen gemixt met informatie over Rapha. Het sluit aan bij de merkwaarden en de leefwijze van de doelgroep. En het zal zeker niet misstaan op de koffietafels in de Rapha Cycling Club stores.

Van web naar print
Wat Rapha doet, is allesbehalve nieuw. De afgelopen jaren zijn er heel wat blogs of digitale merken met content gedreven websites een magazine gestart om hun merk verder uit te breiden, zoals By the Grape en Airbnb. Een ontwikkeling die beide media én het merk krachtiger maakt. Ze liggen qua format en benadering van content in elkaars verlengde en genereren een groter bereik en meer engagement door eenzelfde publiek zowel online als offline te bedienen van mooie (merk)verhalen. Op maat.

Blog als online magazine
Alle digitale magazines in de erfenis van Bomvol en iFly ten spijt, een blog is een meer ideaal format voor een online magazine. Ten eerste volgt het de wetten van online gebruik op logischer wijze: snel klikken en scrollen door vaste blogrubrieken, video-posts en verhalen in plaats van ‘bladeren’ door vastomlijnde magazinepagina’s die vaak lang moeten laden. Ten tweede kun je een (periodiek) ‘blogazine’ natuurlijker in een complete website of webshop integreren. Lezers blijven in eenzelfde webomgeving, waardoor ze ook direct alle corporate en praktische informatie kunnen vinden van het merk achter het blog. Dit is bevorderlijk voor de conversie en de klantbinding. Zeker wanneer in alle onderdelen van een website de waarden van het merk herkenbaar zijn. Bijkomstig zoekmachine-voordeel: door veel kwalitatieve content te plaatsen binnen je corporate domein, behaal je een goede positie binnen Google.

LEES MEER / CONTENTMARKETINGOPLEIDINGEN / INSCHRIJVEN GRATIS WEBINAR /  DOWNLOAD GRATIS WHITE PAPER

Wilt u de winstgevendheid van uw organisatie verhogen?

Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul uw e-mailadres in en ontvang de video.

Mogelijk ook interessant

In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.

Laat een reactie achter

Klik hier om een reactie achter te laten