Marketing Management

Marketeer heeft weinig inzicht in effectiviteit contentmarketing

leadership

Veel bedrijven weten niet hoe goede content eruit ziet en meten de resultaten van hun inspanningen nauwelijks. Hoewel contentmarketing onverminderd populair is, houden maar weinig bedrijven zich op een effectieve manier hiermee bezig. Die conclusie staat te lezen in de eerste editie van het Contentonderzoek, uitgevoerd door Content Corp.

Slechts 36% van de ondervraagde bedrijven heeft contentdoelstellingen die ook daadwerkelijk worden gemeten. Iets meer dan 40% van de bedrijven heeft een contentstrategie. Toch is een meerderheid van de respondenten tevreden over de resultaten van hun contentinspanningen. ‘Tevredenheid en effectiviteit hebben dus een minimale relatie met elkaar’, zo stelt het onderzoek.

Bedrijven willen in 2016 méér content gaan maken. Dat willen ze doen met hetzelfde budget. Tegelijk zegt 65% van de respondenten dat zij het maken van goede content als grootste uitdaging zien. Bij het beoordelen van de kwaliteit van content, kijken ze echter vooral naar ‘inhoudelijke correctheid’ en veel minder naar andere kwaliteitscriteria. Zo maakt sechts 34% van de respondenten gebruik van een eindredacteur.

Het lijkt belangrijker te zijn dát er content is, dan dat helder is wát die content doet. Daarbij wordt de tijd die nodig is voor het vervaardigen van content ernstig onderschat. 34% van de respondenten zegt meerdere keren per week (maar niet elke dag) content te publiceren. Dit terwijl ze zeggen dat de productie van die content 2 tot 4 uur zou duren en de redacties waarover deze bedrijven beschikken uit maximaal drie personen bestaan.

LEES MEER / CONTENTMARKETINGOPLEIDINGEN / INSCHRIJVEN GRATIS WEBINAR /  DOWNLOAD GRATIS WHITE PAPER

 

Wil je aan de slag met (financiële) waardecreatie en/of het verhogen van je organisatiewaarde?

Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul jouw e-mailadres in en ontvang de video.

Mogelijk ook interessant

In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.