Community Management is het management van een groep of community. Het is een vrij brede term, die vaak wordt geassocieerd met het beantwoorden van online klachten. Maar: het omvat veel meer dan dat. Community Management is op te delen in vier pijlers:
- Vergroten van de schare fans, o.a. door op relevante blogs de conversatie aan te gaan;
- Betrokkenheid, o.a. door content te verspreiden en vragen te beantwoorden;
- Monitoring, o.a. door bezoekersgedrag te analyseren en door feedback te vragen;
- Optimalisatie, o.a. door de strategie aan te sturen op basis van monitoring en kennis en ervaring vanuit de community intern in de organisatie te presenteren.
Ook interessant
Training Contentstrategie & Content Marketing
Cursus Contentcreatie & Contentproductie
Aan de slag met verdieping en verbreding van uw HRM-kennis?
De rol van de HR-professional wordt steeds veeleisender en complexer. Volatiele markten, fusies en overnames, veranderende wetten en regelgeving en snel veranderende organisaties zijn ontwikkelingen waar de moderne HR-professional rekening mee dient te houden. Lees meer →
Laat een reactie achter