Marketing Management

Contentmarketing heeft traditionele advertising nodig

Traditionele advertising worstelt met zijn bestaansrecht. Reden voor een identiteitscrisis is er niet, wél tot het omarmen van de nieuwe realiteit.

Traditionele advertising verkeert in een identiteitscrisis. Weet niet meer wie of wat of waarheen, waarvoor. Intussen wordt het steeds moeilijker om de aandacht te trekken van de wegbewegende consument, die steeds méér kanalen en steeds méér on demand media en native advertising consumeert. Onderwijl doen uitgevers en exploitanten van traditionele advertentieruime er alles aan om reclame-ontwijkend gedrag het hoofd te bieden.

Begrijpelijk, want de situatie wordt zo langzamerhand nijpend. Zo heeft 35% van álle YouTube-gebruikers AdBlock geïnstalleerd, een tool die reclame elimineert tijdens de videoconsumptie. En op 1 miljard gebruikers wereldwijd en ruim 7 miljoen in ons land beloopt dat inmiddels kritische aantallen. In dit licht kondigde YouTube onlangs een abonnementsdienst aan die advertentievrij kijken voor een vast bedrag per maand aanbiedt, geschoeid op de leest van het Spotify Premium model.

LEES MEER / CONTENTMARKETINGOPLEIDINGEN / INSCHRIJVEN GRATIS WEBINAR CONTENTMARKETING

 

Tags

Over de auteur

Michiel Noij

De redactie wordt verzorgd door Michiel Noij en Nomair van Wijk.

Heeft u inhoudelijke vragen en/of zoekt u ondersteuning bij een organisatievraagstuk?
Neem dan gerust contact met ons op. Een team van adviseurs staat u voor u klaar. U kunt contact opnemen met Michiel Noij en/of Nomair van Wijk via 030-2270497 (optie 6) en/of contact [at] ubsbusiness.nl

Laat een reactie achter

Klik hier om een reactie achter te laten