Marketing Management

Hoe je als B2B-bedrijf leads kunt krijgen met Pinterest

leadership

Het delen van visuele content is voor veel b2b bedrijven nog altijd een hele opgave. Het lukt meestal nog wel om geschikte foto’s bij een blog te vinden, maar het kan lastiger zijn je te profileren op sociale media waar visuele content centraal staat. Denk hierbij aan Vine, YouTube, Instagram en Pinterest. Je hebt niet altijd geschikte video’s of afbeeldingen voorradig. Dan is het nog een grote stap naar het genereren van leads op die media. Het platform Pinterest helpt je hierbij. In dit blog geef ik je advies om leads te generen met Pinterest. 

Succesverhalen
Pinterest staat nog een beetje bekend als medium voor huisvrouwen die overdag recepten en interieurtips zoeken en als plek waar creatievelingen inspiratie vandaan halen. Toch zijn al veel bedrijven actief én succesvol op Pinterest. Bekijk bijvoorbeeld de succesverhalen van onder andere Bank of America, trouwcadeau specialist Zola en architectuur verzamelaar Archdaily. Zo krijg je een beeld van hoe andere bedrijven leads aantrekken met Pinterest.

Leads genereren
In een blog over Pinterest deelt HubSpot editor Ginny Soskey twee manieren om leads te genereren. Zij heeft het over directe en indirecte leads die afhankelijk van de indeling van hetconversiepad op jouw website terechtkomen.

Directe leads
Directe leads verkrijg je doordat bezoekers direct op een landingspagina terecht komen. Op Pinterest staan de afbeeldingen die jij plaatst (pint) centraal, ook wel pins genoemd. Dat is ook de enige plek waar je links kan plaatsen. In de beschrijving van jouw borden en profiel kan dat bijvoorbeeld niet. Als je deze link naar een landingspagina laat verwijzen, komen volgers die op de link in de Pin klikken direct bij jouw content offer terecht. De kans is dan groot dat zij zich converteren tot een lead.

LEES MEER / CONTENTMARKETINGOPLEIDINGEN / INSCHRIJVEN GRATIS WEBINAR /  DOWNLOAD GRATIS WHITE PAPER

 

Wilt u de winstgevendheid van uw organisatie verhogen?

Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul uw e-mailadres in en ontvang de video.

Mogelijk ook interessant

In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.

Laat een reactie achter

Klik hier om een reactie achter te laten