Marketing Management

Hoe PepsiCo met content marketing Coca-Cola wil verslaan

PepsiCo zet stevig in op content marketing en digitale kanalen. Maar het bedrijf van de dranken en levensmiddelen ondervindt ook de nodige uitdagingen.

Want hoe zorg je dat je inspanningen op nieuwe platformen net zoveel opbrengen als marketeers gewend zijn van uit het tijdperk van televisie? Sebastian Micozzi – de belangrijkste marketeer bij het Amerikaanse bedrijf – deelt zijn belangrijkste lessen en vragen met The Drum.

De eigenlijke eerste stappen in content markerting vinden al plaats in de jaren tachtig van de vorige eeuw. Het meesturen van Pepsi op de Space Shuttle Challenger in 1985 groeide uit tot een eerste contentcampagne.

Maar, zo weet het bedrijf inmiddels, produceren van opvallende en goede content is niet langer voldoende. Schaalbaarheid is een van de belangrijkste termen die onder de marketeers wordt gebruikt. Zo heeft het Facebook gevraagd om een oplossing te bouwen voor het geven van een duwtje aan de video’s op dat andere populaire platform, YouTube.

LEES MEER / CONTENTMARKETINGOPLEIDINGEN / INSCHRIJVEN GRATIS WEBINAR CONTENTMARKETING

Tags

Over de auteur

Michiel Noij

De redactie wordt verzorgd door Michiel Noij en Nomair van Wijk.

Heeft u inhoudelijke vragen en/of zoekt u ondersteuning bij een organisatievraagstuk?
Neem dan gerust contact met ons op. Een team van adviseurs staat u voor u klaar. U kunt contact opnemen met Michiel Noij en/of Nomair van Wijk via 030-2270497 (optie 6) en/of contact [at] ubsbusiness.nl

Laat een reactie achter

Klik hier om een reactie achter te laten