Algemeen

Innoveren kun je leren: blijf vooruitstrevend en onderscheidend

product innovation

Innovatieve start-ups, opkomende markten, technologische vooruitgang, globalisering, een financiële crisis, … Het heeft voor heel wat gedwongen veranderingen gezorgd bij organisaties. Bijna elke onderneming kreeg ermee te maken. Bedrijven komen ook steeds sneller onder druk te staan en dreigen ingehaald te worden door the new kid on the block.

Een transitie heeft meestal een grote impact op een bedrijf en haar mensen. Toch is het verstandig om de kop niet in het zand te steken en om constant bezig te zijn met innovatie. Bedrijven moeten zich aanpassen aan de snel veranderende markt. Al ruim 127 jaar kloppen bedrijven bij ons aan om op basis van gespecialiseerde informatie hun bedrijfsvoering te kunnen verbeteren. Eigenlijk zijn we het oudste big data bedrijf van Nederland. Maar dat betekent vandaag de dag niks meer als we onszelf niet opnieuw blijven uitvinden. De technologische revolutie en de vraag naar kant-en-klare inzichten die direct inzetbaar zijn, zorgen ervoor dat wij blijven innoveren.

Meer dan kredietinformatie

Voorheen kende de markt ons als verstrekker van kredietinformatie en bedrijfsgegevens, maar ondertussen staat Graydon heel wat stappen verder. Op basis van big data-analyse en de inzichten die eruit voortvloeien, voorspellen we nu hoe sectoren en bedrijven zich verder zullen ontwikkelen.

Klanten krijgen inzicht in groeimogelijkheden, beperken risico’s en vernemen welke veranderingen ze kunnen verwachten in de markt.

Innovatieve oplossingen

Van constante verbetering binnen Graydon hebben ook andere bedrijven kunnen profiteren. Want als we één ding geleerd hebben, dan is het dat je constant moet blijven zoeken naar verbetering. Zo hebben wij het afgelopen jaar duizenden bedrijven met innovatieve oplossingen kunnen helpen bij de optimalisatie van hun bedrijfsprocessen. De belangrijkste vragen die steeds terugkomen zijn: hoe kan ik nog meer uit mijn bedrijf halen? Hoe kan het nog efficiënter? Hoe kan het beter?

Inzichten

Hieronder een aantal inzichten waar u zelf meteen mee aan de slag kunt gaan:

1. Durf de huidige processen tegen het licht te houden

Wanneer de huidige processen voldoende functioneren, dan zullen die volgens een klassieke kijk op de business niet in twijfel worden getrokken. Maar in een wereld waarin de veranderingen elkaar in snel tempo opvolgen, kan de dag er morgen plots compleet anders uitzien. Aarzel dan ook niet om uw huidige procedures kritisch te bekijken. Maak door middel van een analyse uw huidige situatie inzichtelijk. Zoek uit waar en hoe u meer omzet kunt genereren, tijd kunt winnen, uw cashflow kunt versterken, enz.

2. Sta open voor innovatieve ideeën van mensen om u heen:

Een organisatie kent veel meningen en uiteenlopende ideeën. Uw werknemers zijn vaak de voelsprieten van een organisatie. Betrek hen dan ook bij uw toekomstplannen. Bundel kennis en krachten om samen vooruitgang te boeken. Door samen te innoveren kunnen goed toepasbare ideeën ontstaan.

3. Zorg ervoor dat alle neuzen binnen uw organisatie in dezelfde richting wijzen:

Veranderingen hebben invloed op de mensen die werkzaam zijn binnen uw organisatie. De werknemers zijn echter één van de belangrijkste assets voor een succesvolle verandering. Zorg voor duidelijk communicatie over veranderingen. Inspireer hen met uw ideeën en plannen. Zo voorkomt u  een eilandcultuur en drukt u geruchten de kop in.

4. Voer zogenoemde ‘’quick-wins’’ door:

Quick-wins zijn kleine, maar direct zichtbare en winstgevende veranderingen die bijvoorbeeld zorgen voor een betere samenwerking tussen verschillende afdelingen. U zult het nodig hebben om in het juiste vaarwater naar een succesvolle verandering te komen.

Auteur: Tim Martens (Graydon).

Wil je aan de slag met (financiële) waardecreatie en/of het verhogen van je organisatiewaarde?

Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul jouw e-mailadres in en ontvang de video.

Mogelijk ook interessant

In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.

Laat een reactie achter

Klik hier om een reactie achter te laten