Algemeen Digitalisering & ICT Innovatiemanagement

Kennissessie Digitale Transformatie & Portfolio management (video)

Voor succesvolle digitale transformatie en innovatie is de inzet van de juiste informatietechnologie en een cultuur van innovatie en experimenteren van groot belang. Echter in de praktijk blijkt dat bij een succesvolle transformatie het cruciaal is dat een organisatie inhoudelijk de regie heeft om keuzes te maken in voortbrengingsprocessen en de beschikbare capaciteit voor innovatie. Hiervoor is gedegen portfoliomanagement essentieel.

Utrecht Business School (UBS) heeft in samenwerking met Mobilee management & advies de kennissessie ‘Succesvol digitaal transformeren en innoveren met behulp van portfoliomanagement’ georganiseerd voor CEO’s, CIO’s, managers en andere professionals die direct dan wel indirect te maken hebben en/of krijgen met digitale transformatie.
De kennissessie is verzorgd door Alexander Boelen van UBS en Jeroen Stoop van Mobilee management & advies.

Programma

Deze vier uur durende sessie bestaat uit een welkomstwoord van Nomair van Wijk & Leander Bloemers waarna Alexander Boelen (UBS) een uur spreekt over ‘Informatie & IT management’ en Jeroen Stoop (Mobilee) een uur spreekt over ‘Portfoliomanagement’.
De sessie is afgesloten met een paneldiscussie/reflectie over het kernthema en een netwerkborrel.

Waarom deelnemen?

Elke organisatie heeft te maken met Digitale Transformatie. Digitale Transformatie heeft vaak de betekenis van “het inzetten van informatie of technologie om nieuwe dingen te doen of bestaande dingen geheel anders”. Dat vraagt om een cultuur van innovatie en experimenteren. Maar paradoxaal genoeg is het óók nodig dat afgewogen keuzes worden gemaakt in welke innovaties wel en in welke (nog) niet wordt geïnvesteerd. Want het is belangrijk om de schaarse middelen, capaciteit en expertise in te zetten waar ze de meeste waarde kunnen leveren. Maar dat is nog niet alles! Dezelfde schaarse middelen, capaciteit en expertise zijn vaak ook nodig voor de bestaande dienstverlening en bedrijfsprocessen. Voor inhoudelijke regie dient een organisatie daarom te beschikken over effectieve processen en capaciteiten voor innovatie én portfoliomanagement. Zo ontstaat er breed intern draagvlak en is er een duidelijke regie op de initiatieven die het meeste bijdragen aan de strategische doelstellingen en wordt tegelijkertijd de vraag en aanbod richting IT-afdelingen gemanaged. Dit en meer, komt aan bod tijdens deze kennissessie.

Onderwerpen & learnings

Tijdens deze kennissessie doet u kennis op over strategisch innovatie management en portfoliomanagement.
Onderwerpen die in deze kennissessie aan bod komen zijn:

  • Wat zijn de laatste inzichten t.a.v. digitaal innoveren en product management?
  • Hoe kan uw organisatie regie voeren over haar digitale transformatie agenda?
  • Hoe kan portfoliomanagement hierin een rol spelen?
  • Welke uitdagingen kom je hierin tegen in de praktijk?

Na afloop van de sessie heeft u meer inzicht in hoe u meerwaarde voor uw organisatie kunt creëren met innovatie management en portfolio management.

De sprekers

Alexander Boelen

Alexander is hoofddocent bij Utrecht Business School en ondernemer. Hij heeft ruim 30 jaar ervaring als strateeg, innovator, business developer en productmanager in een breed spectrum aan organisaties en markten. Zijn focus ligt op de grensgebieden tussen de verschillende markten en de mogelijkheden voor nieuwe diensten en producten die door de ontwikkelingen in informatie- en kennistechnologie ontstaan.

Jeroen Stoop

Jeroen is principal consultant bij Mobilee met ruim 20 jaar ervaring in digitale transformatie en portfoliomanagement. Inmiddels heeft hij als kwartiermaker portfoliomanagement verscheidene rollen vervuld bij grote opdrachtgevers binnen de overheid, zorg en industrie. Met zijn brede praktijkkennis hoopt hij deelnemers te inspireren en mee te nemen in de uitdagende wereld van digitale transformatie en portfoliomanagement.

Voor wie is deze sessie bedoeld?

Deze sessie is bedoeld voor CEO’s, CIO’s, managers en andere professionals die direct dan wel indirect te maken hebben en/of krijgen met digitale transformatie die op zoek zijn naar bruikbare inzichten en handvatten vanuit strategisch innovatie- en portfoliomanagement om grip te krijgen op digitale transformatie. Voor deze sessie is een bepaald werk- en denkniveau gewenst. Doorgaans hebben onze deelnemers een bedrijfskundige- of informatiekundige achtergrond, 5 tot 15 jaar relevante werkervaring en HBO+ denkniveau.

Waar en wanneer is de sessie opgenomen?

  • Locatie: Utrecht, Hotel Carlton President
  • Kosten ticket: 55 euro excl. BTW  voor niet-leden / kosteloos voor leden
  • Opgenomen: 18 november 2022. Tijd: 13.30 uur tot 18:00 uur

Bekijk de sessie online!


Hebt u vragen? neem contact met ons op via 030-2270497 (optie 6) of via contact [at] ubsbusiness.nl 

Wilt u de winstgevendheid van uw organisatie verhogen?

Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul uw e-mailadres in en ontvang de video.

Mogelijk ook interessant

In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.

Laat een reactie achter

Klik hier om een reactie achter te laten