Marketing Management

Marketeers besteden maar 5% van hun budget aan branded content

Branded content mag zich op steeds meer populariteit verheugen marketeers. Volgens onderzoek van de Amerikaanse Association of National Advertisers geeft tweederde van de marketeers aan dat ze de budgetten in native advertising zullen verhogen. Dat is maar goed ook, want nu nog maakt het met slechts 5 procent het kleinste deel uit van de uitgaven van marketeers.

Hoe dat komt? Veel marketeers zeggen dat ze de mogelijkheden nog niet goed begrijpen. Bovendien worstelen ze nog wat met de afweging tussen transparantie over de afzender versus de content zo ‘redactioneel’ mogelijk er laten uitzien. Ook geeft een derde aan dat de terughoudendheid met budgetten heeft te maken.

LEES MEER / CONTENTMARKETINGOPLEIDINGEN / INSCHRIJVEN GRATIS WEBINAR CONTENTMARKETING

Tags

Over de auteur

Michiel Noij

De redactie wordt verzorgd door Michiel Noij en Nomair van Wijk.

Heeft u inhoudelijke vragen en/of zoekt u ondersteuning bij een organisatievraagstuk?
Neem dan gerust contact met ons op. Een team van adviseurs staat u voor u klaar. U kunt contact opnemen met Michiel Noij en/of Nomair van Wijk via 030-2270497 (optie 6) en/of contact [at] ubsbusiness.nl

Laat een reactie achter

Klik hier om een reactie achter te laten