Marketing Management

Zoekmachine marketing draait rond waardevolle content

Wie hoog in de zoekresultaten wil eindigen, moet gewoon waardevolle content leveren. Google rekent steeds strenger af met slimme trucjes op het gebied van zoekmarketing, zo bleek gisteren op het congres Friends of Search in Amsterdam.

Marcus Tober van Searchmetrics is een tevreden mens: door de strengere zoekalgoritmen van Google verdwijnt de spam langzaam maar zeker van het internet. En de Duitser kan het weten, want in zijn jonge jaren heeft hij het internet zelf bevuild met deels computergegenereerde teksten die alleen maar tot doel hadden om erotieksites hoger in de zoekresultaten te krijgen.

Dat deed hij zo goed dat een bedrijf van Google wilde weten waarom het dit soort beïnvloeding toestond. Tobers levenswerk van duizenden spamsites werd met de grond gelijk gemaakt toen Google tot een boycot besloot. Rausgegoogelt.

LEES MEER / CONTENTMARKETINGOPLEIDINGEN / INSCHRIJVEN GRATIS WEBINAR CONTENTMARKETING

Tags

Over de auteur

Michiel Noij

De redactie wordt verzorgd door Michiel Noij en Nomair van Wijk.

Heeft u inhoudelijke vragen en/of zoekt u ondersteuning bij een organisatievraagstuk?
Neem dan gerust contact met ons op. Een team van adviseurs staat u voor u klaar. U kunt contact opnemen met Michiel Noij en/of Nomair van Wijk via 030-2270497 (optie 6) en/of contact [at] ubsbusiness.nl

Laat een reactie achter

Klik hier om een reactie achter te laten