Marketing Management

Zoekmachine marketing draait rond waardevolle content

leadership

Wie hoog in de zoekresultaten wil eindigen, moet gewoon waardevolle content leveren. Google rekent steeds strenger af met slimme trucjes op het gebied van zoekmarketing, zo bleek gisteren op het congres Friends of Search in Amsterdam.

Marcus Tober van Searchmetrics is een tevreden mens: door de strengere zoekalgoritmen van Google verdwijnt de spam langzaam maar zeker van het internet. En de Duitser kan het weten, want in zijn jonge jaren heeft hij het internet zelf bevuild met deels computergegenereerde teksten die alleen maar tot doel hadden om erotieksites hoger in de zoekresultaten te krijgen.

Dat deed hij zo goed dat een bedrijf van Google wilde weten waarom het dit soort beïnvloeding toestond. Tobers levenswerk van duizenden spamsites werd met de grond gelijk gemaakt toen Google tot een boycot besloot. Rausgegoogelt.

LEES MEER / CONTENTMARKETINGOPLEIDINGEN / INSCHRIJVEN GRATIS WEBINAR CONTENTMARKETING

Wil je aan de slag met (financiële) waardecreatie en/of het verhogen van je organisatiewaarde?

Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul jouw e-mailadres in en ontvang de video.

Mogelijk ook interessant

In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.

Laat een reactie achter

Klik hier om een reactie achter te laten