Medewerkers willen meer transparantie
De kans is groot dat jij net een nieuwjaarsborrel en een toespraak van je directeur achter de rug hebt. En zo niet, dan volgt die ongetwijfeld nog op korte termijn.
Tijdens zo’n toespraak wordt er vaak teruggekeken op behaalde resultaten in het afgelopen jaar en vooruitgeblikt op de uitdagingen van het komend jaar. Maar de boodschap voor het komend jaar komt bij lang niet iedereen goed aan.
Meer transparantie
Uit onderzoek van een fabrikant van software voor tijdregistratie en personeelsplanning blijkt namelijk dat meer dan een kwart van de medewerkers (28%) geen idee heeft wat de bedrijfsdoelstellingen van hun organisatie zijn. Bijna een op de drie medewerkers heeft behoefte aan meer transparantie van de directie. Maar daarnaast wil 27 procent ook meer inzicht in hun individuele bijdrage aan die doelen.
Dat is een gemiste kans van het management en het kost waarschijnlijk veel omzet. Slechte communicatie leidt direct of indirect tot omzetverlies. Medewerkers worden er onzeker en minder efficient van en bovendien leidt het niet tot meer betrokkenheid.
POP-gesprek
Het POP-gesprek is mogelijk een moment om duidelijk de doelstellingen en verwachtingen naar individuele medewerkers over te brengen. Al lijkt het vaak alsof de leidinggevende helemaal geen zin heeft in het POP-gesprek, zoals blijkt uit deze video.
Voorbereiden
Een van de vragen die je jezelf kunt stellen tijdens of ter voorbereiding van een POP- gesprek, is bijvoorbeeld wat de organisatie belangrijk vindt. Waar ligt de focus en welke vaardigheden horen daarbij? Als de medewerker daarop kan aansluiten blijft hij interessant en waardevol voor de werkgever.
[alert type=”info” title=”Wilt u weten welke managementopleiding bij u past? “] Klik hier en u weet het direct
Concreet zijn over de doelstellingen van de organisatie en over de rol die medewerkers daarbij hebben, levert dus een efficiëntere en succesvolle organisatie op. Dat is een mooi voorbeeld van een win-winsituatie. Hopelijk wordt 2018 minstens zo succesvol als 2017!
Bron: Medewerkers willen meer transparantie
Auteur: Rob van Loenen
Wilt u de winstgevendheid van uw organisatie verhogen?
Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul uw e-mailadres in en ontvang de video.Mogelijk ook interessant
In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.
Laat een reactie achter