Marketing Management Strategisch Management

Nieuw onderzoek: grote generatieverschillen in contentvoorkeur

leadership

Content is alleen King als het voldoet aan de eisen van de lezer. En die verschillen sterk per generatie. Zo duiken babyboomers vooral ’s ochtends in voor hen interessante content, hebben millennials een voorkeur voor de weekenden en gaan Gen X’ers vooral voor onderwerpen als lifestyle, financieel en reizen.

Dat blijkt uit onderzoek van Fractl en BuzzStream onder 1.200 Amerikanen, ingedeeld in de drie generaties millennials (geboren tussen 1977 en 1995), Gen X’ers (geboren tussen 1965 en 1976) en babyboomers (geboren tussen 1946 en 1964).

300 woorden is ideaal

Over het aantal woorden voor een tekst zijn de drie generaties het eens: 300 is ideaal. Maar de variatie is groot. En opvallend genoeg willen vooral de babyboomers korte stukken zien. Achttien procent van hen verkiest teksten van minder dan 200 woorden. Net iets minder dan de negentien procent die voor 300 woorden gaat.

Gen X’ers vinden meer lezen daarentegen geen probleem. Van hen zegt 24 procent 300 woorden ideaal te vinden, maar 22 procent leest net zo gemakkelijk meer dan 500 woorden. Van de babyboomers doet slechts dertien procent dit.

plaatje fractl

Ochtend of avond?

Ook in de omgang met content zijn grote generatieverschillen zichtbaar. Zo neemt 40 procent van de babyboomers vooral ’s ochtends tussen 5 en 12 uur content tot zich. Terwijl millennials en Gen X’ers een sterke voorkeur hebben voor de avonduren tussen 8 en 12 uur (35 procent).

Babyboomers ontvangen content het liefst gedurende de week. Millennials bewaren hun content juist vaak voor het weekend. En Gen X’ers? Die vallen er precies tussenin met hun voorkeuren.

plaatje fractl2

Blogartikelen zijn favoriet

Maar over het favoriete type content zijn de meningen weer gelijk. Zowel babyboomer als Gen X’ers en millennials kiezen voor een top vier van blogartikelen, beelden, commentaar en ebooks. Whitepapers zijn het minst populair onder alle drie de verschillende groepen. En voor Gen X’ers en millennials zijn ook quizzen, flipbooks, slideshares en webinars een contentcrime, in dezelfde volgorde van afkeer.

LEES MEER / CONTENTMARKETINGOPLEIDINGEN / INSCHRIJVEN GRATIS WEBINAR /  DOWNLOAD GRATIS WHITE PAPER

Wilt u de winstgevendheid van uw organisatie verhogen?

Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul uw e-mailadres in en ontvang de video.

Mogelijk ook interessant

In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.

Laat een reactie achter

Klik hier om een reactie achter te laten