Marketing Management Strategisch Management

Informatieve teksten steeds vaker contentwinnaars

Contentmarketing wordt tegenwoordig gezien als heilige graal en is enorm populair. Er gaat dan ook veel tijd en geld in om, waardoor de behoefte aan een strategische visie op contentmarketing steeds groter wordt. De 70ste Swocc-publicatie voorziet in deze behoefte.

Auteur Christine Liebrecht maakt – op basis van literatuuronderzoek, een survey en een experiment – voor het eerst concreet welke content in welke hoedanigheid ingezet kan worden om concrete contentmarketingdoelstellingen te behalen. Gerichte keuzes over vorm en inhoud komen aan bod. De inzichten uit de publicatie vormen daarmee de basis voor de opzet van een succesvolle en onderbouwde contentmarketingstrategie.

Informatie boven vermaak
Vaak wordt gedacht dat vermakelijke content tot het meeste succes leidt. Dit is niet het geval, vermakelijke content blijkt slechts in specifieke gevallen effectief. Voor het behalen van veel contentmarketingdoelstellingen is informatieve content juist het meest aan te raden. Op internet wordt bovendien het vaakst naar informatieve content gezocht.

Waarde video niet zaligmakend
Contentmarketeers lijken steeds vaker voor videocontent te kiezen in plaats van voor tekstcontent. Behalve dat videocontent wellicht vaak gedeeld wordt en het bijvoorbeeld goed is om aandacht te trekken, laat het onderzoek echter zien dat juist tekst meer dan video bijdraagt aan het bereiken van contentmarketingdoelen. Dat wil niet zeggen dat video nooit nuttig kan zijn, maar een herwaardering van tekst is op zijn plaats.

LEES MEER / CONTENTMARKETINGOPLEIDINGEN / INSCHRIJVEN GRATIS WEBINAR /  DOWNLOAD GRATIS WHITE PAPER

Tags

Over de auteur

Michiel Noij

De redactie wordt verzorgd door Michiel Noij en Nomair van Wijk.

Heeft u inhoudelijke vragen en/of zoekt u ondersteuning bij een organisatievraagstuk?
Neem dan gerust contact met ons op. Een team van adviseurs staat u voor u klaar. U kunt contact opnemen met Michiel Noij en/of Nomair van Wijk via 030-2270497 (optie 6) en/of contact [at] ubsbusiness.nl

Laat een reactie achter

Klik hier om een reactie achter te laten