Brand Management Marketing Management

Binnenkort van start ‘Branded Content’ bij UBS Business School

leadership

De opmars van branded content komt voort uit het collectieve gevoel van consumenten om serieus genomen te worden door adverteerders. Bij branded content is het belangrijk dat er een verhaal wordt verteld wat de identiteit van de organisatie goed representeert, context levert richting de ontvanger en dat de boodschap waarde toevoegt. Slaag je er in dit op een informatieve en aantrekkelijke manier te doen, dan ben je al een aardig eind op weg. Een goed uitgevoerde branded content strategie zorgt ervoor dat de consument ‘kennis en content’ aan jouw merk koppelt, resulterend in een positief merkimago en -positionering.

Onderwerpen

– Welke trends en ontwikkelingen in consumentengedrag zijn er?
– Welke concepten en inzichten op het gebied van branding kan ik gebruiken?
– Welke rol spelen merkwaarden en identiteit bij de branded content strategie?
– Hoe pas je de branded content strategie in in de overall marketing strategie?
– Hoe kom je tot een gefundeerde keuze voor een branded content format?
– Welke rol spelen conversation marketing, engagement en community building?
– Hoe implementeer en integreer ik de branded content strategie ?
– Welke online marketingtools en instrumenten staan tot mijn beschikking?
– Hoe  meet en vergroot ik de effecten van de brand content strategie?

Resultaat

Bouw een sterk en betekenisvol merk!

Door te opereren vanuit een eenduidige merkstrategie fungeert uw eigen merk als leidraad / kompas voor uw organisatieactiviteiten. Hiermee wordt uw bedrijf betekenisvoller voor uw klanten op een manier die alleen ú hen kan bieden. Lees meer

Team werkt aan merkstrategie en branding

Na afloop van de opleiding bent u in staat om zelfstandig uitvoering te geven aan uw branded contentstrategie. U snapt welke brandingprincipes u kunt gebruiken, hoe u merkwaarden kunt doorvertalen in beleid en hoe u kunt komen tot de gewenste positionering. U bent in staat om tot een branded contentstrategie te komen die in lijn ligt met de bedrijfs- en marketingstrategie. U weet hoe u tot een juiste formatselectie kunt komen en hoe u hiermee een engaging en conversation brand kunt bouwen. U weet hoe u in logische stappen tot een goede executie kunt komen en bent in staat om op de juiste momenten bij te sturen. Tot slot bent u op de hoogte van de laatste kennis en inzichten op het gebied van branded content, merkenbeleid, digtal marketing en  contentstrategie.

Meer weten over deze opleiding? Klik hier.

Bouw een sterk en betekenisvol merk!

Door te opereren vanuit een eenduidige merkstrategie fungeert uw eigen merk als leidraad / kompas voor uw organisatieactiviteiten. Hiermee wordt uw bedrijf betekenisvoller voor uw klanten op een manier die alleen ú hen kan bieden. Lees meer →

Brand management en strategische merkopbouw