Digitalisering & ICT

Online CRM, online succes!

Online CRM wordt nog beperkt toegepast in het bedrijfsleven. Dit terwijl het een fantastische tool is om efficiënt en effectief online leads te genereren. In dit artikel gaat gastblogger Frank Husmann in op wat online CRM is en biedt een concrete tool om hier direct mee aan de slag te gaan. Lees snel verder!

Direct nieuwe leads in jouw CRM met bedrijven herkenning.

  • De website vormt het kloppend hart van de online marketing strategie. Met strategieën als content marketing of inbound marketing.
  • Veel effort om bezoekers naar de website zien te trekken! Maar, wat doen we hier vervolgens dan mee?
  • Wist je dat gemiddeld genomen minder dan 3% van de website bezoekers hun gegevens achter laat via een formulier? Hierdoor mis je een hoop potentiële leads.
  • Inmiddels kun je een deel van de overige 97% van jouw website bezoekers herkennen door bedrijven identificatie software van Online Succes.
  • Voor een efficient en effectief sales en marketing proces kun je bovendien deze bedrijven meteen naar jouw favoriete CRM pakket sturen. [sidebar name=”In-post advertisement “]

Waarom inzicht in de bedrijven die jouw site bezoeken?
Het herkennen van bedrijven is met name interessant voor B2B bedrijven. Zowel de marketing- als de salesafdeling krijgen hierdoor waardevolle informatie. De salesafdeling krijgt hiermee direct nieuwe prospects om te benaderen. Daarnaast kun je met deze bedrijven ook de upsell aan bestaande klanten faciliteren doordat je weet welke pagina’s door een bedrijf zijn bezocht. Als laatste is klantbehoud ook een reden om voor sales de bedrijven te kunnen herkennen.

De marketingafdeling kan vervolgens de content van de site beter afstemmen op de doelgroep. Je ziet namelijk precies welke bedrijfsbranches jouw site bezoeken. Ook het rendement van Google Adwords, beurzen, direct marketing acties of telemarketing is hierdoor inzichtelijk te maken. Dit is een van de “bijvangsten” van een CRM oplossing: meten is weten!

Eenvoudig starten zonder technische kennis
oorbeeld online bezoekerDoor een klein scriptje op jouw website te plaatsen, identificeert de software precies de bedrijven die jouw website hebben bezocht. Deze gegevens worden vervolgens verrijkt met KvK gegevens, omzet gegevens, branchegegevens, aantal werknemers en sociale netwerken.

Daarnaast is er een koppeling met LinkedIn zodat je kunt kijken wie er in je netwerk zit van het bedrijf om te contacten. Van de herkende bedrijven krijg je vervolgens dagelijks een e-mail overzicht: elke dag dus “verse” leads in je inbox.

Leads direct naar jouw CRM systeem sturen
Voorbeeld SugarCRMOm het je makkelijk te maken, kun je de bedrijven die je als lead hebt gemarkeerd meteen naar jouw favoriete CRM systeem sturen.

Hiermee hou je alle belangrijke gegevens in een systeem en voorzie je jouw salesteam van nieuwe leads.

Je kunt de herkende bedrijven vanuit de software sturen naar o.a.: 

SugarCRM
Microsoft Dynamics CRM
Salesforce.
Voorbeeld: leads in SugarCRM.

Zelf kosteloos aan de slag
Als je zelf direct nieuwe leads wilt ontvangen, kun je de software van Online Succes kosteloos 1 maand uitproberen. Klik hier voor meer informatie en om een 1 maand uit te proberen>>

Tags

Over de auteur

Michiel Noij

De redactie wordt verzorgd door Michiel Noij en Nomair van Wijk.

Heeft u inhoudelijke vragen en/of zoekt u ondersteuning bij een organisatievraagstuk?
Neem dan gerust contact met ons op. Een team van adviseurs staat u voor u klaar. U kunt contact opnemen met Michiel Noij en/of Nomair van Wijk via 030-2270497 (optie 6) en/of contact [at] ubsbusiness.nl

Laat een reactie achter

Klik hier om een reactie achter te laten