Algemeen

Vijf soorten content om beter te ranken in Google

leadership

Om beter gevonden te worden in Google is het plaatsen van unieke en relevante content op de website steeds belangrijker. Bij de term ‘content’ denken veel mensen aan de tekst op een front- of landingspagina, maar het begrip is veel breder dan dat. In dit blogbericht zetten we de verschillende vormen van content op een rijtje en geven we u tips over hoe u deze content inzet.

Blogberichten

Een effectieve manier om de hoeveelheid content op uw website uit te breiden is door middel van een weblog oftewel blog. In een blogbericht kunt u interessante ontwikkelingen en leuke nieuwtjes over uw vakgebied delen. Een blog geeft uw bezoekers een reden om terug te keren naar uw website. Wanneer u de blog op een zoekmachinevriendelijke manier inricht kunt u zelfs nieuwe bezoekers naar uw website halen.

Visuele content

Foto’s, afbeeldingen, infographics en video’s behoren allemaal tot de groep visuele content. Het gebruik van deze middelen maakt uw website aantrekkelijker om te lezen. Uw bezoekers hebben bovendien direct een beeld bij uw diensten. Gebruik bijvoorbeeld voor en na foto’s bij een website over een cosmetische behandeling of recente projecten bij een aannemersbedrijf.

Naast het aantrekkelijker maken van uw website, is het ook mogelijk om uw bedrijf vindbaar te maken via visuele content. Als u uw afbeeldingen op de juiste manier inzet zijn ze vindbaar via Google Afbeeldingen en uw video’s zijn vindbaar via YouTube of een ander videokanaal.

FAQ

Elk product of dienst roept vragen op bij uw klanten. Gaat het niet om het product zelf, dan wel over de werkwijze van uw bedrijf. Een efficiënte wijze om deze vragen te beantwoorden is een FAQ-pagina (Frequently Asked Questions). In dit onderdeel kunt u de meest voorkomende vragen beantwoorden, zonder dat mensen op zoek moeten naar antwoorden op de website van de concurrent.

Recensies

Het verzamelen van recensies is een makkelijke manier om unieke content te verkrijgen. Bovendien geven ze uw bedrijf meer geloofwaardigheid en betrouwbaarheid. Een recensiesysteem op uw website plaatsen kan op twee manieren.

  1. 1.     Een open recensiesysteem

In een open recensiesysteem kan iedereen een recensie achterlaten. Dit betekent dat niet alleen tevreden, maar ook ontevreden klanten hun bericht kwijt kunnen. Door een open recensiesysteem schetst u een realistisch beeld over uw bedrijf. Er zijn immers maar weinig bedrijven zonder ontevreden klanten. Het is wel belangrijk dat u reageert op deze ontevreden klanten. Een dergelijk systeem vereist dus activiteit vanuit uw bedrijf. Wanneer de slechte recensie lang zonder reactie blijft staan, wekt u namelijk de indruk dat u niet geïnteresseerd bent in deze ontevreden klanten. 

  1. 2.     Een gesloten recensiesysteem

In dit systeem bepaalt u welke recensies op uw website komen te staan. Dit geeft meestal een positief beeld van uw bedrijf, maar als er weinig nieuwe recensies bijkomen kan uw bedrijf onbetrouwbaar overkomen. U kunt dus uw tevreden klanten vragen om een recensie en alleen deze recensies tonen op uw website.

Interactieve content

Een leuk onderdeel op een website is interactieve content waar bezoekers iets mee kunnen doen. Een voorbeeld hiervan is een tool voor een cosmetische behandeling. Mensen kunnen een foto uploaden en de tool laat zien hoe die persoon eruit gaat zien na de behandeling. Het nadeel van deze vorm van content is dat het veel werk is om te implementeren, maar vaak zullen de bezoekers deze moeite zeer waarderen.

Hulp bij de content van uw website

Content is niet meer weg te denken als belangrijk onderdeel van uw online marketing en essentieel voor een goede positie binnen Google. Het is tegelijkertijd een tijdrovende bezigheid. Bij online marketing bureau iClicks hebben wij een getalenteerd team content specialisten in huis die uw bedrijf kunnen ondersteunen op dit gebied. Hierdoor kunt u zich bezig blijven houden met het runnen van uw bedrijf. Wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag verder.

Wil je aan de slag met (financiële) waardecreatie en/of het verhogen van je organisatiewaarde?

Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul jouw e-mailadres in en ontvang de video.

Mogelijk ook interessant

In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.

Laat een reactie achter

Klik hier om een reactie achter te laten