Brand Management Marketing Management

Informatieve teksten steeds vaker contentwinnaars

leadership

Contentmarketing wordt tegenwoordig gezien als heilige graal en is enorm populair. Er gaat dan ook veel tijd en geld in om, waardoor de behoefte aan een strategische visie op contentmarketing steeds groter wordt. De 70ste Swocc-publicatie voorziet in deze behoefte.

Auteur Christine Liebrecht maakt – op basis van literatuuronderzoek, een survey en een experiment – voor het eerst concreet welke content in welke hoedanigheid ingezet kan worden om concrete contentmarketingdoelstellingen te behalen. Gerichte keuzes over vorm en inhoud komen aan bod. De inzichten uit de publicatie vormen daarmee de basis voor de opzet van een succesvolle en onderbouwde contentmarketingstrategie.

Informatie boven vermaak
Vaak wordt gedacht dat vermakelijke content tot het meeste succes leidt. Dit is niet het geval, vermakelijke content blijkt slechts in specifieke gevallen effectief. Voor het behalen van veel contentmarketingdoelstellingen is informatieve content juist het meest aan te raden. Op internet wordt bovendien het vaakst naar informatieve content gezocht.

Waarde video niet zaligmakend
Contentmarketeers lijken steeds vaker voor videocontent te kiezen in plaats van voor tekstcontent. Behalve dat videocontent wellicht vaak gedeeld wordt en het bijvoorbeeld goed is om aandacht te trekken, laat het onderzoek echter zien dat juist tekst meer dan video bijdraagt aan het bereiken van contentmarketingdoelen. Dat wil niet zeggen dat video nooit nuttig kan zijn, maar een herwaardering van tekst is op zijn plaats.

Bouw een sterk en betekenisvol merk!

Door te opereren vanuit een eenduidige merkstrategie fungeert uw eigen merk als leidraad / kompas voor uw organisatieactiviteiten. Hiermee wordt uw bedrijf betekenisvoller voor uw klanten op een manier die alleen ú hen kan bieden. Lees meer

Team werkt aan merkstrategie en branding

LEES MEER / CONTENTMARKETINGOPLEIDINGEN / INSCHRIJVEN GRATIS WEBINAR /  DOWNLOAD GRATIS WHITE PAPER

Bouw een sterk en betekenisvol merk!

Door te opereren vanuit een eenduidige merkstrategie fungeert uw eigen merk als leidraad / kompas voor uw organisatieactiviteiten. Hiermee wordt uw bedrijf betekenisvoller voor uw klanten op een manier die alleen ú hen kan bieden. Lees meer →

Brand management en strategische merkopbouw