Digitalisering & ICT

Binnenkort van start: Customer Relationship Management

leadership

Klanten lijken steeds beter in de gaten te hebben hoe belangrijk ze zijn voor bedrijven. Het gevolg daarvan is dat klanten kritischer worden, zijn of haar verwachtingen steeds bijstellen en sneller geneigd zijn naar de concurrent over te stappen. Hoe kunnen we dat voorkomen? Door te zorgen voor een goede band, een optimale relatie met de klant. En daar komt Customer Relationship Management (CRM) om de hoek kijken. CRM begint met de bedrijfsstrategie waarbij de klant centraal wordt gesteld. Het doel van CRM is de relatie met de klant optimaliseren en zo de bestaande omzet te behouden, maar –liever nog- te verhogen. Hoe? Dat leert u in deze cursus.

Onderwerpen

– Welke trends en ontwikkelingen zijn er op het gebied van customer management?
– Hoe kan ik waardevolle klantinformatie vergaren, interpreteren en hierop inspelen?
– Hoe bouw ik een organisatie waarbij klantwensen en crm centraal staan?
– Hoe kan ik de crm-strategie integreren en implementeren in de organisatie?
– Welke rol spelen leadership, marketing intelligence en IT-management bij crm?
– Welke vaardigheden zijn vereist om crm-vernieuwingen door te kunnen voeren?
– Hoe kan ik de effectiviteit van de huidige en nieuwe crm-strategie meten?

Resultaat

Na afloop van de cursus Customer Relationship Management bent u in staat om zelfstandig uitvoering te geven aan het CRM-beleid. U weet zowel hoe u tot een juiste crm-strategie kunt komen en weet ook hoe u in logische stappen tot een goede implementatie en executie kunt komen. U weet effectief in te spelen op veranderende klanteisen en bent in staat om grip te houden op de bedrijfsprocessen en op de juiste momenten bij te sturen. Tot slot bent u op de hoogte van de laatste kennis en inzichten op het gebied van customer relationship management, klantgerichtheid, marketing intelligence, communitymanagement en de selectie, implementatie en integratie van it- en crm-systemen.

Meer weten over deze opleiding? Klik dan hier.

Wil je aan de slag met (financiële) waardecreatie en/of het verhogen van je organisatiewaarde?

Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul jouw e-mailadres in en ontvang de video.

Mogelijk ook interessant

In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.

Laat een reactie achter

Klik hier om een reactie achter te laten