Marketing Management

Contentmarketing: een ontvoering in de jungle van Colombia

leadership

Dit is het indrukwekkende verhaal van van Luis Clavijo. Dit is mijn meest indrukwekkende contentmarketing voorbeeld ooit… Ik neem je mee op reis naar de jungle van Colombia. En ik ga je het verhaal vertellen van Luis Clavijo.

Luis Clavijo was een 33-jarige geoloog die in het oerwoud, op de grens van Colombia en Venezuela, op zoek is naar olie en gas. Omdat ze denken dat hij rijk is en zijn bedrijf veel geld heeft, wordt hij op een nacht ontvoerd door guerilla’s van de ELN. Een groepering die in Colombia een meedogenloze strijd voert tegen de regering. Met grote regelmaat plegen zij aanslagen en ontvoeren zij mensen. Uiteindelijk zullen zij Luis Clavijo anderhalf jaar lang in afschuwelijke omstandigheden gevangen gehouden.

Het verhaal van Luis Clavijo is het heftigste, meest indrukwekkende, meest emotionele maar ook het allermooiste voorbeeld van storytelling dat ik in twintig jaar contentmarketing heb meegemaakt.  Luis Clavijo is een held. In dit blog vertel je graag wat ik van hem en zijn ongelooflijke verhaal heb mogen leren. En daarin speelt een klein radiootje, een kleine wereldontvanger, een cruciale rol. Ik zal het je uitleggen.

Houden van merken met een verhaal

Wij contentmarketeers zijn de verhalenvertellers van de moderne tijd. Wij zijn dagelijks bezig om verhalen uit mensen en merken te halen. En we zijn als branche succesvol. Zeer succesvol zelfs. Waarom? Omdat mensen mensen zijn en mensen houden van merken met een verhaal. We activeren onze hersenen zelfs beter als we naar verhalen luisteren. Onze hersenen zijn door de eeuwen heen als het ware ontwikkeld om te denken in verhalen. Harvard Business Review schreef daar onlangs een mooi artikel over.

LEES MEER / CONTENTMARKETINGOPLEIDINGEN / INSCHRIJVEN GRATIS WEBINAR CONTENTMARKETING

Wil je aan de slag met (financiële) waardecreatie en/of het verhogen van je organisatiewaarde?

Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul jouw e-mailadres in en ontvang de video.

Mogelijk ook interessant

In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.

Laat een reactie achter

Klik hier om een reactie achter te laten