Algemeen

De definitie, voordelen en uitdagingen van content aggregatie

De meeste simpele definitie van content aggregatie is het verzamelen van informatie binnen één onderwerp via een of meerdere gerelateerde keywords of zoektermen. Het aggregeren van andersmans informatie is een goede manier om eigen content aan te vullen terwijl je tegelijkertijd een breder perspectief biedt aan jouw publiek. Aggregatie kan een uitstekend middel zijn voor het informeren van verschillende doelgroepen als medewerkers, leden, partners, relaties en (toekomstige) klanten.

Dit wordt vaak aangestuurd door een geautomatiseerd proces op basis van specifieke criteria of zoekwoorden met een beperkte menselijke input. Een grote misvatting is dat je content aggregatie kunt gelijkstellen aan content curation. Het is één onderdeel van curation.

Lees hier het complete artikel

Tags

Over de auteur

UBS Plus Redactie

De redactie wordt verzorgd door Michiel Noij en Nomair van Wijk.

Heeft u inhoudelijke vragen en/of zoekt u ondersteuning bij een organisatievraagstuk?
Neem dan gerust contact met ons op. Een team van adviseurs staat u voor u klaar. U kunt contact opnemen met Michiel Noij en/of Nomair van Wijk via 030-2270497 (optie 6) en/of contact [at] ubsbusiness.nl

Laat een reactie achter

Klik hier om een reactie achter te laten