Brand Management Marketing Management

In de prullenbak ermee: de call-to-action in contentmarketing

leadership

Huh? Weg met de call-to-action? Ben jij wel helemaal lekker? Ja, ik meen het, weg met dat ding, in de prullenbak ermee. Er zijn vast een hoop marketeers die het niet met me eens zijn. Ben jij zo’n marketeer? Lees dan verder, ik zal je uitleggen waarom ik dit vind.  Allereerst een stukje geschiedenis.

In internetjaren heeft online marketing een aantal lichtjaar als een komeet dezelfde koers gevolgd. Die komeet – ik noem ‘m OM1988-2012 – volgde sinds de geboorte van het uniwwwersum en tot een paar jaar geleden, dezelfde rotsvaste koers. De komeet raasde maar door en door en verzamelde daarbij puin, sleurde andere kleine komeetjes met zich mee. Voorbeelden van die ‘puinkomeetjes’ zijn ‘push’, ‘massacommunicatie’, ‘slimme SEO-trucjes’, ‘bannering’, ‘SPAM’ en ‘call-to-action’.

De komeet werd groter en groter, totdat het onding ons het zicht ontnam. Het puin hoopte zich op, blokkeerde belangrijke informatie en katapulteerde op het hoogtepunt zoveel puin in onze ogen dat we belangrijke informatie niet meer konden vinden.

LEES MEER

Bouw een sterk en betekenisvol merk!

Door te opereren vanuit een eenduidige merkstrategie fungeert uw eigen merk als leidraad / kompas voor uw organisatieactiviteiten. Hiermee wordt uw bedrijf betekenisvoller voor uw klanten op een manier die alleen ú hen kan bieden. Lees meer

Team werkt aan merkstrategie en branding

Bouw een sterk en betekenisvol merk!

Door te opereren vanuit een eenduidige merkstrategie fungeert uw eigen merk als leidraad / kompas voor uw organisatieactiviteiten. Hiermee wordt uw bedrijf betekenisvoller voor uw klanten op een manier die alleen ú hen kan bieden. Lees meer →

Brand management en strategische merkopbouw