Marketing Management

In de prullenbak ermee: de call-to-action in contentmarketing

leadership

Huh? Weg met de call-to-action? Ben jij wel helemaal lekker? Ja, ik meen het, weg met dat ding, in de prullenbak ermee. Er zijn vast een hoop marketeers die het niet met me eens zijn. Ben jij zo’n marketeer? Lees dan verder, ik zal je uitleggen waarom ik dit vind.  Allereerst een stukje geschiedenis.

In internetjaren heeft online marketing een aantal lichtjaar als een komeet dezelfde koers gevolgd. Die komeet – ik noem ‘m OM1988-2012 – volgde sinds de geboorte van het uniwwwersum en tot een paar jaar geleden, dezelfde rotsvaste koers. De komeet raasde maar door en door en verzamelde daarbij puin, sleurde andere kleine komeetjes met zich mee. Voorbeelden van die ‘puinkomeetjes’ zijn ‘push’, ‘massacommunicatie’, ‘slimme SEO-trucjes’, ‘bannering’, ‘SPAM’ en ‘call-to-action’.

De komeet werd groter en groter, totdat het onding ons het zicht ontnam. Het puin hoopte zich op, blokkeerde belangrijke informatie en katapulteerde op het hoogtepunt zoveel puin in onze ogen dat we belangrijke informatie niet meer konden vinden.

LEES MEER

Wil je aan de slag met (financiële) waardecreatie en/of het verhogen van je organisatiewaarde?

Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul jouw e-mailadres in en ontvang de video.

Mogelijk ook interessant

In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.

Laat een reactie achter

Klik hier om een reactie achter te laten