Marketing Management

In de prullenbak ermee: de call-to-action in contentmarketing

Huh? Weg met de call-to-action? Ben jij wel helemaal lekker? Ja, ik meen het, weg met dat ding, in de prullenbak ermee. Er zijn vast een hoop marketeers die het niet met me eens zijn. Ben jij zo’n marketeer? Lees dan verder, ik zal je uitleggen waarom ik dit vind.  Allereerst een stukje geschiedenis.

In internetjaren heeft online marketing een aantal lichtjaar als een komeet dezelfde koers gevolgd. Die komeet – ik noem ‘m OM1988-2012 – volgde sinds de geboorte van het uniwwwersum en tot een paar jaar geleden, dezelfde rotsvaste koers. De komeet raasde maar door en door en verzamelde daarbij puin, sleurde andere kleine komeetjes met zich mee. Voorbeelden van die ‘puinkomeetjes’ zijn ‘push’, ‘massacommunicatie’, ‘slimme SEO-trucjes’, ‘bannering’, ‘SPAM’ en ‘call-to-action’.

De komeet werd groter en groter, totdat het onding ons het zicht ontnam. Het puin hoopte zich op, blokkeerde belangrijke informatie en katapulteerde op het hoogtepunt zoveel puin in onze ogen dat we belangrijke informatie niet meer konden vinden.

LEES MEER

Tags

Over de auteur

Michiel Noij

De redactie wordt verzorgd door Michiel Noij en Nomair van Wijk.

Heeft u inhoudelijke vragen en/of zoekt u ondersteuning bij een organisatievraagstuk?
Neem dan gerust contact met ons op. Een team van adviseurs staat u voor u klaar. U kunt contact opnemen met Michiel Noij en/of Nomair van Wijk via 030-2270497 (optie 6) en/of contact [at] ubsbusiness.nl

Laat een reactie achter

Klik hier om een reactie achter te laten