Marketing Management

Kerel! Wat rij jij tegenwoordig?

leadership

Wie de jeugd heeft, die heeft de toekomst. Dat betekent dat de automotive sector marketingtechnisch gesproken serieus aan de bak moet. Want die jeugd is niet meer zo ‘begeistert’ van wielen. Recente onderzoeken in de VS en de UK tonen aan: jongeren geven hun geld liever uit aan andere dingen dan een vierwieler.

Zo snel mogelijk je rijbewijs halen en dan als 18-jarige in je eerste goedkope, oude brik stappen: uit die tijd stam ik. Dan begint het Grote Genieten. Als een vorst verplaats je je naar waar je wil en wanneer je wil. Hoe stoer is dat. Geld? Tuurlijk, een auto is kostbaar. Onderhoud en reparaties zo goedkoop mogelijk graag. En ja, ook brandstof wordt steeds duurder. “Maar dat maakt me niks uit,” merkte een snuggere studiegenoot ooit op. “Ik tank toch altijd maar voor 25 gulden!” 

Op maat bedienen

Ik vind het vreemd, die dalende interesse voor auto’s. Omdat de maatschappij volgens mij nog nooit zo individualistisch was als nu. Succesvolle content marketing anno nu is: profielen van prospects verzamelen en die dan op maat bedienen. In zo’n tijd past toch perfect je eigen vervoermiddel? Die je bovendien meer dan ooit geheel op je eigen smaak en wensen afstemt. Jouw exemplaar is uniek en dat zie je ook. En voor de connectiviteit hoef je ook niet met het OV te reizen. Online gaat ook in de auto tegenwoordig gewoon door.

Kijk mij eens

Delen. Ik weet het niet. In druk, krap, stedelijk gebied zijn de carsharing-programma’s wellicht werkbaar. Flexibele mobiliteit die je makkelijk ‘inkoopt’, zoals car2go in Amsterdam, daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar een auto delen bijvoorbeeld met een ander huishouden? Ik geloof er niet in. Daarvoor is een auto voor mij te persoonlijk. Maar… delen is hot! Kijk naar social media! Eens, maar zit daar nu juist niet een stevig ‘kijk MIJ eens’ gehalte in?

Daarom snap ik het niet. Je huis, je stijl van kleden en leven, je profiel en je output op social en je auto. Het zijn expliciete exponenten om uit te drukken wie en wat je bent. En dat laatste is meer dan ooit aan de hand. Zodoende geloof ik dat de jeugd nog altijd een auto wil, alleen moet ze dat duidelijker aan hun verstand worden gebracht. En daar is de auto-industrie al heel druk mee.  Een uitdaging dus, content marketingtechnisch gesproken. Eentje waar wij expert in zijn!

Luc Vranken – Content Director – Head Office

Wil je aan de slag met (financiële) waardecreatie en/of het verhogen van je organisatiewaarde?

Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul jouw e-mailadres in en ontvang de video.

Mogelijk ook interessant

In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.

Laat een reactie achter

Klik hier om een reactie achter te laten