Marketing Management

Masterclassreeks ‘Communicating the Content’ gaat weer van start dit voorjaar!

leadership

CMM Academy biedt dit voorjaar een reeks van masterclasses aan onder de naam ‘Communicating the Content’ . Drie inspirerende masterclasses verzorgd door hoogleraren en professoren op het gebied van content marketing en communicatie management in Utrecht. LET OP: U kunt zich ditmaal alleen inschrijven voor de gehele reeks. Laat u inspireren en ben erbij.


Banner-CourseDrivers van effectieve Content Marketing – dr. Suzanne de Bakker (SDB Communicatie) (vr 20 mrt, Utrecht, 13.30 – 16.30 uur): In deze masterclass wordt ingegaan op contentmarketing. Wat is contentmarketing,en waarom is het zo belangrijk? Wat bepaalt het succes van effectieve contentmarketing, zodat je content op een crossmediale manier je publiek bereikt? Het uitgangspunt van deze masterclass is dat goede content goed is voor je klant en dat het ook goed is voor je organisatie. Maar wanneer is dit het geval? Waar moet je dan rekening mee houden? Hoe prominent moet je organisatie bijvoorbeeld in de content naar voren komen? Wanneer is content geloofwaardig? En hoe zit het met de customer journey en welke middelen zijn nu effectief? Deze vragen komen aan bod in de masterclass en worden besproken aan de hand van (wetenschappelijke) theorieën en succesvolle B2B- en B2C-cases.

Lees meer of schrijf u direct in.


Banner-CourseContentmarketing bootcamp: aan de slag met content! – Carlijn Postma (The Post) (vr 17 apr, Utrecht, 13.30 – 16.30 uur): Om als merk een plek in de harten van je publiek te veroveren moet je interessant zijn en blijven. Maar wát maakt content nou interessant? En hoe kun je het proces van posten, tweeten, linken, liken, delen en pinnen het beste stroomlijnen? Tijdens deze masterclass van drie uur helpen we je een heel eind op weg met je contentstrategie. Postma behandelt de methodiek ‘Magazinedenken’. Door deze methodiek leert u te denken in ‘inhoud’ in plaats van in ‘middelen’. Sociale media zijn tenslotte zinloos zonder goede content.

Lees meer of schrijf u direct in.


remysteijgerDe krachtige werking van contentmarketing – Remy Steijer (RSDM) (vr 15 mei, Utrecht, 13.30 – 16.30 uur): Content is king, een bekende uitspraak van Bill Gates uit de vorige eeuw. Het klopt nog steeds, maar het moet wel relevant zijn. De doelgroep moet je berichten leuk of interessant vinden. Hoe je ervoor zorgt dat de doelgroep zich aangesproken voelt door jouw bedrijfsberichten leg ik uit tijdens deze workshop contentmarketing. Onderwerpen die Remy bespreekt tijdens zijn masterclass: verschillende vormen van content, storytelling, hoe verzin je goede content, efficiënt omgaan met content, managing en monitoring van de contentstrategie.

Lees meer of schrijf u direct in.


Het bericht Masterclassreeks ‘Communicating the Content’ gaat weer van start dit voorjaar! verscheen eerst op Content Marketing Management.

Wil je aan de slag met (financiële) waardecreatie en/of het verhogen van je organisatiewaarde?

Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul jouw e-mailadres in en ontvang de video.

Mogelijk ook interessant

In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.