Business Development

Radiostilte bij de prospect

leadership

Een prospect met drie tot zes maanden radiostilte? Neem weer eens contact op, maar dan wel met een specifieke boodschap. 

U heeft leuke gesprekken gevoerd met de prospect, misschien zelfs een offerte gestuurd. Om verschillende redenen bleek het eigenlijk toch te vroeg voor de organisatie om met u in zee te gaan. Het contact was op zichzelf wel goed, dus u bent ervan overtuigd dat op de langere termijn zaken met deze klant gedaan kunnen worden.

Toch contact
Hoe kunt u het beste contact houden, ook al heeft de prospect aangegeven voorlopig niet geïnteresseerd te zijn?

  • Nodig uw prospect eens uit voor een evenement, seminar of workshop.
  • Neem contact met hem/haar op over bijzondere acties of nieuwe producten die van waarde zouden kunnen zijn.
  • Volg het bedrijf. Wanneer zich bepaalde ontwikkelingen voordoen die uw waardepropositie relevanter maken, kunt u uw voorstel nogmaals onder de aandacht kan brengen.
  • Vraag hoe uw product aangepast zou kunnen worden om nu wel voor hem of haar interessant te zijn.
  • Stuur uw prospect een mogelijk idee of lead die van belang kan zijn voor hun organisatie; hiermee versterkt u de relatie en opent u weer eventuele deuren
  • Stuur een relevant boekje, artikel of nieuwsitem.
  • Breng hem/haar in contact met een ander contactpersoon waarvan u weet dat het voor beiden waarde oplevert.

Tip
Vergeet uiteraard niet om tijdens belangrijke feestdagen, jubilea of andere festiviteiten uw prospect uit te nodigen, een kaartje of relatiegeschenken toe te sturen.

Verkopersonline

Yuri van der Sluis
Yutrain.nl

Yuri van der Sluis is oprichter van het sales trainingsbureau YuTrain. Hij heeft ruime ervaring in sales en is ondermeer actief geweest in de verkoop & marketing van ERP applicaties en de verkoop van strategisch IT advies. Daarnaast heeft hij een internationale sales functie bekleed bij een ICT multinational.

Wil je aan de slag met (financiële) waardecreatie en/of het verhogen van je organisatiewaarde?

Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul jouw e-mailadres in en ontvang de video.

Mogelijk ook interessant

In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.

Laat een reactie achter

Klik hier om een reactie achter te laten