Marketing Management

Saaie markt? Vijf tips om toch succesvolle content te realiseren

leadership

Je kunt op een slimme manier leads werven als je content realiseert in de vorm van blogartikelen, whitepapers en webinars. Dat is een stuk eenvoudiger als je in een ‘sexy’ markt werkt zoals bijvoorbeeld mode of reizen. Maar wat als je nu content wilt realiseren als je in een ‘saaie’ markt opereert zoals bijvoorbeeld kantoorartikelen of netwerkapparatuur?

Het goede nieuws eerst

Het voordeel van een saaie markt is dat er ook vaak minder concurrentie is. Er zullen natuurlijk uiteraard concurrerende bedrijven aanwezig zijn in jouw markt maar door zelf regelmatig originele content te publiceren, onderscheid je jezelf al snel ten opzichte van jouw concurrenten en boek je daarom sneller succes.

In dit artikel geef ik je vijf tips om succesvolle content voor een saaie markt te realiseren zodat je meer leads kunt gaan genereren.

Tip 1: Los de problemen van je potentiële klanten op

Wanneer zijn potentiële klanten bereid om bij jouw bedrijf te kopen? Zodra ze antwoord hebben op al hun vragen. Zorg er dus voor dat je inzicht hebt in de vragen die ze stellen.

Dit doe je door uit te zoeken wat nu de echte problemen zijn van je klanten. Wat houdt ze uit hun slaap? Wat houdt ze echt bezig? En waarom zijn ze op zoek naar jouw product of dienst?

Ik raad je aan om te beginnen met de 30 belangrijkste vragen van jouw potentiële klanten te achterhalen. Als je zo één-twee-drie niet 30 vragen kunt verzamelen, vraag het dan aan bestaande klanten en relaties. Mocht dat nog niet genoeg vragen opleveren, roep dan de hulp in van mensen binnen je bedrijf. Jouw verkoop- en supportcollega’s krijgen zeker te maken met de grote vragen waar het om draait voor jouw potentiële klanten.

Verwerk dan iedere vraag in een vorm van content waarbij je in de content de vraag beantwoordt. Elke vraag kun je verwerken in de titel van de content die je realiseert.

LEES MEER / CONTENTMARKETINGOPLEIDINGEN / INSCHRIJVEN GRATIS WEBINAR /  DOWNLOAD GRATIS WHITE PAPER

Wil je aan de slag met (financiële) waardecreatie en/of het verhogen van je organisatiewaarde?

Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul jouw e-mailadres in en ontvang de video.

Mogelijk ook interessant

In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.

Laat een reactie achter

Klik hier om een reactie achter te laten