Marketing Management

Onderzoek: Contentontwikkeling staat bij marketeers op 1

leadership

Of je doet het digitaal goed, of je doet je marketing slecht, stelt het recente onderzoek van Millward Brown ‘Getting Digital Right 2015’. Het marktonderzoekbureau ging op zoek naar de beste marketingstrategie in een steeds digitalere wereld. Zonder big data kun je het in marketing straks wel schudden. Daarvan zijn de 400 onderzochte marketeers van bedrijven, media en bureaus in de Verenigde Staten overtuigd. Zij zien big data als de grote uitdaging voor 2015, ver voor mobile en social media, video en Location Based Marketing.

Data gestuurde inzichten in het consumentengedrag beïnvloeden al 67 procent van alle marketingbeslissingen. Maar zijn het ook de juiste beslissingen? Daar zetten de marketeers toch steeds vaker een groot vraagteken bij. Nog maar 14 procent van de marketeers heeft vertrouwen in hun big data-organisatie, tegenover 39 procent vorig jaar.

Alleen maar nice-to-know of ook zakelijk belangrijk?
De eigen digitale strategieën zitten vol gebreken. Vooral bedrijven vinden dat ze tekort schieten: slechts 38 procent denkt digitaal op de goede weg te zijn. Bij de bureaus is dat 61 procent en bij de media 64 procent. De kritische opstelling van de bedrijven betekent volgens Millward Brown dat bureaus zich moeten realiseren dat bedrijven onderscheid hebben leren maken tussen nice-to-know KPI’s (Key Performance Indicators) en indicatoren waarmee je zakelijk echt verder komt. Daar hoort ook bij dat ze zich op die media concentreren die hun klanten echt interesseren en die daarom de verkoop versterken. Ze zijn op zoek naar een beter begrip van consumenten en hun dynamische mediagebruik.

LEES MEER / CONTENTMARKETINGOPLEIDINGEN / INSCHRIJVEN GRATIS WEBINAR /  DOWNLOAD GRATIS WHITE PAPER

Wil je aan de slag met (financiële) waardecreatie en/of het verhogen van je organisatiewaarde?

Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul jouw e-mailadres in en ontvang de video.

Mogelijk ook interessant

In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.

Laat een reactie achter

Klik hier om een reactie achter te laten