Marketing Management

Infographic: content delivery network draagt bij aan hogere ROI

leadership

Het is geen nieuws dat een kortere laadtijd van je webpagina’s bijdraagt aan meer tevreden bezoekers en daardoor aan meer conversies. In een eerdere blogpost was al te lezen hoe de laadtijd van een website verbeterd kan worden. In deze post laten we je kennismaken met het Content Delivery Network (oftewel CDN) en de SEO- én SEA-meerwaarde ervan.

Een CDN is niets meer dan een netwerk van servers waarop (statische) bestanden opgeslagen worden. Indien een bezoeker een pagina van de website opvraagt, worden de (statische) bestanden in het geval van een CDN niet van de webserver geladen, maar van een server uit het CDN.

Doordat de bestanden op meerdere servers worden geplaatst, wordt de dichtstbijzijnde server benaderd voor het laden van de content. Hierdoor kan de website sneller laden. Het aantal servers uit het Content Delivery Network (aangeduid met de term “POP’s”) bepaalt dus o.a. hoe snel de website laadt.

Hogere rankings en betere Quality Score

Naast meer tevreden bezoekers en meer conversies kunnen er ook betere (internationale) rankings worden behaald. Dit komt omdat de laadtijd onderdeel is van het algoritme van Google waardoor een snelle website hoger rankt dan een trage website. Dit is tevens een factor bij het bepalen van de Quality Score, waardoor je minder betaalt voor AdWords Campagnes.

Content Delivery Network infographic geeft inzicht

Helaas is het opzetten van een (goed) CDN een technische aangelegenheid en zijn er veel partijen die zich daarmee bezighouden. Om een gesprek met je toekomstige CDN leverancier goed in te gaan, bereiden we je middels deze infographic voor op de belangrijkste ins en outs. Onderaan de pagina staan nog enkele interessante links.

Bron: Jelte Veldmeijer – Traffic Builders

Wilt u de winstgevendheid van uw organisatie verhogen?

Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul uw e-mailadres in en ontvang de video.

Mogelijk ook interessant

In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.

Laat een reactie achter

Klik hier om een reactie achter te laten