Marketing Management

Sterke B2B content case van containerbedrijf Maersk

leadership

B2B is het vaak zoeken naar een speld in een hooiberg als je op zoek gaat naar voorbeelden van kwalitatieve branded content. En daarmee bedoel ik visueel rijke content. Een veelgehoord commentaar is dat B2B bedrijven minder sexy content te bieden hebben dan de grote merken. Maar is dat niet te makkelijk geredeneerd? Uitgerekend een containerbedrijf laat ons zien hoe het moet! Sterker nog, de content van Maersk is om je vingers bij af te likken. Saai? Stug? Moeilijk? Allesbehalve! 

Website als basis

Als je naar de corporate website van Maersk gaat dan word je overladen met visueel prikkelende content. Een wereldkaart met de spectaculaire fleet van Maersk waar je kunt inzoomen op de containerboten. Mooie vorm van beleving! Heel origineel is dat de containerschepen te vergelijken zijn met wereldberoemde monumenten als de Eiffeltoren, het Vrijheidsbeeld of de Pyramides. Echt slim, want dit maakt de content heel toegankelijk voor een breed publiek.

Verdieping naar B2B content

Op “echt” B2B niveau zit er uiteraard een verdieping in de content. Uiteraard kun je zien wat de corporate values en de corporate story zijn van Maersk. Ook dit is gedaan met visueel rijke content. Daarnaast is er een mooi overzicht van customer cases te zien en kun je expert blogs lezen.

Social media

Ook op social media scoort Maersk buitengewoon goed qua aantal volgers. Met meer dan 1 miljoen likes op Facebook en meer dan 100.000 volgers op Twitter. Facebook is uiteraard beeldend. Twitter is qua content wat inhoudelijker en vaak echt technisch. LinkedIn heeft meer een corporate focus.

Inventiviteit als content machine!

Maar we zijn er nog niet. De echte pareltjes van Maersk zijn de samenwerking met mooie merken als Lego (ook Deens!) en Discovery Channel. Zo heeft Lego een echte Maersk containerboot op de markt gebracht en richt de samenwerking met Discovery Channel zich vooral op video content rond de bouw van het grootste schip ter wereld. Wat een inventiviteit en inspiratie voor storytelling!

Meer B2B inspiratie?

In onze inspiratie workshops laat ik nog meer B2B voorbeelden zien op het gebied van content, bloggen, social media en andere nieuwe media vormen.

Wil je aan de slag met (financiële) waardecreatie en/of het verhogen van je organisatiewaarde?

Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul jouw e-mailadres in en ontvang de video.

Mogelijk ook interessant

In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.

Laat een reactie achter

Klik hier om een reactie achter te laten