Business Development Innovatiemanagement

Zo innoveert Jitse Groen met Takeaway.com

leadership

Online eten bestellen is – buiten Nederland – een vechtmarkt voor Takeaway.com. Alleen door continu te innoveren groei je harder dan je concurrenten, legt oprichter Jitse Groen uit. Hier zijn de belangrijkste, uhm, takeaways. Sprout-members waren in juni op bezoek bij Takeaway.com, het etenbestelimperium waarmee Jitse Groen in Nederland en een trits landen daarbuiten flink aan de weg timmert. Groen nam uitgebreid de tijd om zijn inzichten en ervaringen te delen met andere ondernemers. Onder meer over de manier waarop zijn bedrijf – inmiddels werken er 500 man aan de bestelling van meer dan een half miljard aan maaltijden per jaar – innoveert.

Superieur platform

WE MOETEN HARD VECHTEN OM HET NIVEAU VAN INNOVATIE TE BEHOUDEN

Die omvang is een belemmering op zich. “We moeten hard vechten om het niveau van innovatie te behouden, doordat we steeds groter worden. Het belang van continu verbeteren moeten we de mensen steeds duidelijk blijven maken.”

Want behalve van de beste werknemers moet Takeaway het hebben van een superieur platform. “Het gaat erom dat een bestelling bij mij iets soepeler verloopt dan bij mijn concurrent. We doen dan ook alles zelf.”

Creativiteit en innovatiekracht ontwikkelen voor uw organisatie?

De aandachtsspanne van de consument is schaars. Om de consument van vandaag de dag te overtuigen van uw product of dienst, is toegevoegde waarde en onderscheidend vermogen erg belangrijk. Lees meer

Brainstorm en innovatie in een team


Op het Enschedese hoofdkantoor van Thuisbezorgd.nl | Foto: Anouk Eigenraam

Van 0 naar miljoenen

Wat in 1999 begon met een website met daarop een paar restaurants en een pc met modem, is inmiddels een platform dat in verschillende talen miljoenen bestellingen per jaar afhandelt. “En doordat mensen rond dezelfde tijd trek krijgen, komt dagelijks het verkeer in enorme pieken.”

LEES MEER   / BUSINESS INNOVATIE OPLEIDINGEN / INSCHRIJVEN GRATIS WEBINAR /  DOWNLOAD GRATIS WHITE PAPER

Creativiteit en innovatiekracht ontwikkelen voor uw organisatie?

De aandachtsspanne van de consument is schaars. Om de consument van vandaag de dag te overtuigen van uw product of dienst, is toegevoegde waarde en onderscheidend vermogen erg belangrijk. Lees meer →

Creativiteit en innovatie in business development