Marketing Management

De ROI van ROI in contentmarketing

Wanneer marketeers praten over content gaat het niet over kwaliteit, relevantie en passie voor verhalen, maar over brand awareness, webtraffic, lead generation en vooral het toverwoord: ROI. Maar over welke ROI hebben ze het eigenlijk? En van welke I verwacht je eigenlijk Return? Dat lijken marketeers zelf vaak niet te weten.

De nieuwe kijkcijfers

Views, shares, likes, RT’s: noem ze de nieuwe kijkcijfers. Met die feel good-metrics heb je als marketeer in ieder geval iets om je bij het management voor je contentdaden te verantwoorden. Zoals je vroeger de trap opliep met onder je arm de knipselmap, waarin alle media-aandacht incluis mediawaarde rond de laatste campagne of persreis was gebundeld.

Contentlike knaller

Maar heren dames marketeers, kom op, wat heb je aan die softe KPI’s, wanneer je die niet koppelt aan harde KPI’s, en je diezelfde views en likes voor een habbekrats in India of omringende landen kunt kopen? Voor vijf dollar heb je al duizend Facebook-duimpjes, dus mocht je content echt niet zorgen voor voldoende reuring, dan kun je als aflaatje altijd nog naar de Contentlike-knaller in India.

LEES MEER / CONTENTMARKETINGOPLEIDINGEN / INSCHRIJVEN GRATIS WEBINAR CONTENTMARKETING

Tags

Over de auteur

Michiel Noij

De redactie wordt verzorgd door Michiel Noij en Nomair van Wijk.

Heeft u inhoudelijke vragen en/of zoekt u ondersteuning bij een organisatievraagstuk?
Neem dan gerust contact met ons op. Een team van adviseurs staat u voor u klaar. U kunt contact opnemen met Michiel Noij en/of Nomair van Wijk via 030-2270497 (optie 6) en/of contact [at] ubsbusiness.nl

Laat een reactie achter

Klik hier om een reactie achter te laten