Marketing Management

Marketing automation: van ‘lucky shot’ naar schot in de roos

leadership

Tegenwoordig kun je informatie uit werkelijk van alles ontsluiten. Maar hoe je dat efficiënt doet, is nog niet zo eenvoudig. Dat er overal informatie is te halen, is een gegeven. Marketing automation helpt en draagt bij aan zowel leadgeneratie als relatiebeheer.

Met behulp van marketing automation software kunnen marketeers social, online en e-mail marketing automatiseren en optimaliseren. Dat heeft een positief effect op leadgeneratie en vooral ook op de relatie met bestaande klanten. Voorwaarde is wel dat marketing(communicatie) en sales nauw met elkaar samenwerken.

Bespaart geld
Marketing automation stelt je in staat continu op de hoogte te blijven van wat er speelt in de markt. Een organisatie kan daar mooi op aansluiten. Marketing verandert van schieten met hagel naar bullseye. Niet alleen is dat fijn voor de (potentiële) relatie, want die wordt niet langer meer overspoeld met irrelevante content. Maar ook voor de organisatie, want die geeft niet langer teveel geld uit aan contentmarketing die z’n doel mist. Wat je ook doet, als het niet aansluit op behoeften van je doelgroep (of dat een prospect is of een klant) kun je je afvragen of je wel goed bezig bent.

Lees hier het volledige artikel.

 

Wil je aan de slag met (financiële) waardecreatie en/of het verhogen van je organisatiewaarde?

Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul jouw e-mailadres in en ontvang de video.

Mogelijk ook interessant

In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.

Laat een reactie achter

Klik hier om een reactie achter te laten