Algemeen

Paid media versterken owned media

leadership

Paid en owned media hoeven elkaar niet in de weg te zitten. Sterker nog, betaalde en eigen media zijn aantoonbaar effectiever wanneer ze naast elkaar worden ingezet, zo blijkt uit onderzoek van YouGov in opdracht van het Britse contentmarketingbureau Seven.

De belangrijkste conclusies van het onderzoek:

Een geïntegreerde benadering van alle (multi channel) media zorgt voor een consistente ervaring overal waar mensen het merk tegenkomen:

  • Door actief hun publiek naar eigen media te leiden (o.a. via betaalde media), kunnen merken van hun content en kanalen duurzame, waardevolle bronnen maken
  • Het uitgeven van eigen media kan betaalde media-investeringen effectiever maken.
  • Eigen media worden door marketeers meer ingezet dan advertenties, waarbij branded social media samen met content-websites en email de top 3 vormen. Video is sterk in opkomst.

Marketeers en hun klanten zijn het erover eens dat betaalde media “regeren” aan het begin van de customer journey en dat eigen media de sleutel zijn tot conversie:

  • Betaalde media, zoals advertorials, commercials en advertenties, prikkelen het bewustzijn en doen beloften
  • Eigen media, zoals webcontent, video, social media, email en magazines, helpen bij het verzilveren van die beloften. Via eigen media onderzoekt, ontdekt en leert de consument en krijgt hij bevestiging van de juistheid van zijn keuze.
  • Betaalde media versterken vervolgens de gemaakte beslissingen van de consument.
  • Contact houden na aankoop gaat via eigen media. Merken zetten social media en email in. Consumenten prefereren email.

 Het onderzoeksrapport is (tegen e-mailgegevens of tweet) gratis aan te vragen via: seven.co.uk

Bron: LBL Blog

Wilt u de winstgevendheid van uw organisatie verhogen?

Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul uw e-mailadres in en ontvang de video.

Mogelijk ook interessant

In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.

Laat een reactie achter

Klik hier om een reactie achter te laten