Business Development Innovatiemanagement

Strategie voor Customer Engagement te vaak geïsoleerd bij management

leadership

Organisaties die op Customer Engagement inzetten om hun propositie te verbeteren, betrekken hun medewerkers daar vaak te weinig bij. Dit stelt CTB xRMin het eBook ‘Customer Engagement in de bouw & techniek’.

De focus bij het realiseren van een verbeterde klantinteractie ligt te vaak uitsluitend bij het management en een marketing- en/of salesafdeling. Dit terwijl het uitvoerende personeel een belangrijk uithangbord van de organisatie vormt. Deze groep is een essentiële factor in de slagingskans van een Customer Engagement-strategie. Om deze strategie succesvol te laten zijn, is het van belang dat elke vorm van contact met de klant wordt gemonitord en, indien nodig, verbeterd. 

Verwerving en samenwerken           
Een strategie in Customer Engagement bestaat uit een verbetering in zowel de wijze waarop nieuwe klanten worden benaderd als de manier waarop relatiebeheer wordt uitgeoefend en service wordt verleend. Bedrijven in bijvoorbeeld de bouw en technische dienstverlening hebben hun projectverwerving en relatiebeheer de afgelopen jaren al sterk verbeterd, maar kunnen in projectbeheer, service en het betrekken van de klant nog stappen zetten. Een digitale project- en/of klantomgeving kan de samenwerking met klanten en ketenpartners drastisch verbeteren.

De combinatie van een slimme IT-oplossing en het betrekken van alle medewerkers verbetert de interactie met klanten en de kwaliteit van interne en externe samenwerking. Daarbij is een cultuurverandering binnen de organisatie echter wel een voorwaarde. Het is belangrijk dat alle medewerkers de toegevoegde waarde van communicatie en kennisdeling door middel van een CRM-systeem of portaal zien en de bijbehorende kansen benutten. Op die manier wordt Customer Engagement werkelijkheid.

LEES MEER / BUSINESS INNOVATIE OPLEIDINGEN / INSCHRIJVEN GRATIS WEBINAR BUSINESS INNOVATION

Wil je aan de slag met (financiële) waardecreatie en/of het verhogen van je organisatiewaarde?

Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul jouw e-mailadres in en ontvang de video.

Mogelijk ook interessant

In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.

Laat een reactie achter

Klik hier om een reactie achter te laten